Οι θαλάσσιες ροές άνθρακα την εποχή των κυρώσεων

Οι θαλάσσιες ροές άνθρακα την εποχή των κυρώσεων

76
Οι θαλάσσιες ροές άνθρακα την εποχή των κυρώσεων

Σημαντικές διαφαίνονται οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο από τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στα ρωσικά ενεργειακά αγαθά. Πρόσφατη ανάλυση της Signal Ocean επικεντρώνεται στις αλλαγές στο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα εντός του έτους, στις χώρες που καλύπτουν το κενό του ρωσικού άνθρακα στις ευρωπαϊκές αγορές ενέργειας και στους νέους προορισμούς του ρωσικού αγαθού.

Ευρώπη – Ρωσία

Ειδικότερα, οι ροές άνθρακα προς την Ευρώπη εμφανίστηκαν αυξημένες το 2022, απότοκο της ενεργειακής κρίσης. Μάλιστα, η Ρωσία παρέμεινε κορυφαίος προμηθευτής άνθρακα για τις χώρες της Ευρώπης, με κορυφαίο προορισμό την Ολλανδία. Πάντως, οι ροές αναμένεται να εμφανιστούν μειωμένες το δ’ τρίμηνο του έτους.

Ευρώπη – Νότια Αφρική

Το θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα μεταξύ της Ευρώπης και της Νότιας Αφρικής κατέγραψε εκρηκτική άνοδο εντός του έτους. Μάλιστα, τον Σεπτέμβριο οι θαλάσσιες ροές ξεπέρασαν τους 3 εκατ. τόνους, ενώ τόσο τον Ιούνιο όσο και τον Οκτώβριο του 2 εκατ. τόνους. Ενδεικτικά, τον Σεπτέμβριο του 2021, οι ροές ήταν χαμηλότερες του 0,5 εκατ. τόνων, ενώ τον Ιούνιο και τον Οκτώβριο του 2021 λίγο πάνω από 0,5 εκατ. και κάτω του 1 εκατ. τόνων αντίστοιχα.

Ευρώπη – ΗΠΑ

Ως κύριος εισαγωγέας άνθρακα στην Ευρώπη, η Ολλανδία κεντρίζει τα βλέμματα. Σύμφωνα με τη Signal, ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εισαγωγές αμερικανικού άνθρακα της Ολλανδίας εντός του έτους. Μάλιστα, ο αμερικανικός άνθρακας αντικαθιστά τον ρωσικό εντός του έτους. Στο β’ εξάμηνο του 2022, οι ολλανδικές εισαγωγές ρωσικού άνθρακα καταγράφουν σημαντική μείωση (λιγότερο από 0,5 εκατ. τόνους κάθε μήνα από τον Ιούλιο και μετά, έναντι περίπου 1,5 εκατ. τόνων στην αρχή του έτους). Αντιθέτως, εντός του έτους, κάθε μήνα οι εισαγωγές αμερικανικού άνθρακα στην Ολλανδία βρίσκονται μεταξύ των 0,8 και 1,4 εκατ. τόνων.

Ρωσία – Ινδία & Κίνα

Δεν είναι μυστικό ότι η Ασία, και δη οι Ινδία και Κίνα, αποτελούν δημοφιλέστατους προορισμούς για τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά εντός του έτους, καθώς η Δύση κλείνει την πόρτα στη Ρωσία. Μεταξύ Ιουνίου και Οκτωβρίου –με εξαίρεση τον Σεπτέμβριο– οι θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού άνθρακα στην Κίνα διαμορφώθηκαν κάθε μήνα σε πάνω από 6 εκατ. τόνους. Πέρυσι τα αντίστοιχα επίπεδα ήταν μεταξύ 4 και 6 εκατ. τόνων κάθε μήνα. Το 34,5% των ταξιδιών πραγματοποιήθηκαν με Panamaxes εντός του έτους και το 20,2% με Supramaxes.

Όσον αφορά την Ινδία, η άνοδος είναι εκρηκτική σε σύγκριση με το παρελθόν. Οι εισαγωγές μεταξύ Ιουνίου και Οκτωβρίου διαμορφώνονται κάθε μήνα μεταξύ των 2 και 3 εκατ. τόνων, ενώ το 2020 και το 2021 οι ροές δεν είχαν ξεπεράσει το 1 εκατ. τόνους κανέναν μήνα. Τον σημαντικότερο ρόλο στις ροές άνθρακα μεταξύ Ρωσίας και Ινδίας διαδραματίζουν τα Panamaxes, με ποσοστό 45,3%.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.