Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα συζητά: Τα «εμπόδια» για την ενεργειακή μετάβαση της...

Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα συζητά: Τα «εμπόδια» για την ενεργειακή μετάβαση της βιομηχανίας

248
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα συζητά: Τα «εμπόδια» για την ενεργειακή μετάβαση της βιομηχανίας

Τις ανησυχίες για την εφαρμογή των κανονισμών CII και ΕΕΧΙ, αλλά και για τη γενικότερη μετάβαση της ναυτιλίας στην απανθρακοποίηση, εξέφρασαν μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας σε συνέδριο που διοργάνωσε πρόσφατα το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Συγκεκριμένα, ο κ. Νίκος Τριανταφυλλάκης, CEO της W Marine, σε σχετική ερώτηση ανέφερε ότι η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας θα επέλθει μόνο με τη συνεργασία και τη συμμετοχή όλων των stakeholders του κλάδου. «Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι τα συμφέροντα με τους ναυλωτές είναι κοινά», τόνισε. Στο ίδιο πλαίσιο διερωτήθηκε ποιος θα επωμιστεί το επιπλέον κόστος όλων αυτών των επενδύσεων προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας και σχολίασε ότι: «Θα πρέπει να βρούμε μια ισορροπία. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε από την πλευρά μας είναι να βελτιστοποιήσουμε τα πλοία». Ο κ. Τριανταφυλλάκης έθεσε επί τάπητος και το ζήτημα των πληρωμάτων, που επίσης έρχονται αντιμέτωπα με το κύμα περιβαλλοντικών κανονισμών, σημειώνοντας ότι θα πρέπει να είναι σε επαγρύπνηση στην όλη διαδικασία. Συμπλήρωσε δε ότι «υπάρχει ένα κενό στην εκπαίδευση των ναυτικών».

Από την πλευρά του, ο κ. Άρης Κοροπούλης, Managing Director της Astra Ship Management, αναφερόμενος στο CII, έκανε λόγο για ένα «πολύπλοκο μέτρο» και επισήμανε ότι οι νέοι κανονισμοί προσθέτουν πιέσεις στις μικρομεσαίες ναυτιλιακές επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν και τη ραχοκοκαλιά της ελληνόκτητης ναυτιλίας. Eιδικά για την πρόσφατη ρήτρα της BIMCO, o κ. Κοροπούλης σημείωσε ότι θα αποτελέσει ένα «στάδιο δοκιμών» για πλοιοκτήτες και ναυλωτές. Πάντως, με βάση τη δική του μέχρι στιγμής εμπειρία, οι ναυλωτές δεν φαίνονται διατεθειμένοι να αναλάβουν την ευθύνη για τις εκπομπές των πλοίων. «Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να συμμορφωθούμε και να ενισχύσουμε τις προσπάθειές μας ως βιομηχανία πέραν των κανονισμών», κατέληξε.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.