Αναδιάταξη των ροών άνθρακα, σανίδα σωτηρίας για τα Capesizes

Αναδιάταξη των ροών άνθρακα, σανίδα σωτηρίας για τα Capesizes

219
Αναδιάταξη των ροών άνθρακα, σανίδα σωτηρίας για τα Capesizes

Eν μέσω των ευρωπαϊκών κυρώσεων, η Ρωσία φαίνεται να είναι αντιμέτωπη με την πτώση των εξαγωγών άνθρακα. Πιο συγκεκριμένα, οι ρωσικές εξαγωγές άνθρακα κατέγραψαν πτώση 7% ετησίως, ενώ από την αρχή του έτους έως σήμερα έχουν μειωθεί κατά 5%, σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO.

Ωστόσο, παρά τη μείωση του μεταφερόμενου όγκου, η ζήτηση για τονομίλια έχει αυξηθεί κατά 30% τους τελευταίους δυόμισι μήνες. Από την έναρξη των κυρώσεων, ο μέσος όρος των ρωσικών εξαγωγών άνθρακα σε τονομίλια έχει αυξηθεί σχεδόν 50% (ή 1.250 μίλια).

Σύμφωνα με τον Filipe Gouveia, Shipping Analyst της BIMCO, από τον Αύγουστο, όταν και η ΕΕ απαγόρευσε τις εισαγωγές άνθρακα από τη Ρωσία, τα Capesizes σημείωσαν πρόσφατα τη μεγαλύτερη αύξηση σε τονομίλια, λόγω της αυξημένης ζήτησης της Ινδίας για ρωσικό άνθρακα.

Δεν είναι ωστόσο σαφές εάν η ινδική ζήτηση θα παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα, καθώς οι στόχοι που έχουν τεθεί από το ασιατικό κράτος είναι η παύση των εισαγωγών θερμικού άνθρακα και η στροφή στην εγχώρια παραγωγή.

Την ίδια στιγμή, παρά τη μείωση κατά 25,7% των συνολικών εισαγωγών άνθρακα της Κίνας μέχρι στιγμής φέτος, ο ρωσικός άνθρακας παραμένει στην κορυφή των κινεζικών εισαγωγών άνθρακα, με μερίδιο 22,6%. Μάλιστα οι κινεζικές εισαγωγές ρωσικού άνθρακα έχουν αυξηθεί κατά 3,5%, ενδεχομένως λόγω των μειωμένων τιμών.

Ο Filipe Gouveia πρόσθεσε επιπλέον πως η ζήτηση για Panamaxes και Supramaxes για τη μεταφορά ρωσικού άνθρακα θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα για τους επόμενους μήνες. Ωστόσο, και σε αυτή την περίπτωση, οι στόχοι για αύξηση της εγχώριας παραγωγής και οι επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να δημιουργήσουν επιπλέον προβλήματα στη Ρωσία.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.