Bulk carriers: Αντίρροπες τάσεις για ναύλους και αξίες

Bulk carriers: Αντίρροπες τάσεις για ναύλους και αξίες

279
Bulk carriers: Αντίρροπες τάσεις για ναύλους και αξίες

Υπό πίεση παραμένει η αγορά των bulk carriers, όπου οι ναύλοι κατέγραψαν περαιτέρω πτώση πρόσφατα, παρά το γεγονός ότι οι αξίες των πλοίων παραμένουν στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι οι εκτιμήσεις για το μέλλον της αγοράς παραμένουν αισιόδοξες.

Ειδικότερα, οι ναύλοι στη spot αγορά παραμένουν υπό του μέσου όρου τόσο του 2021 όσο και του 2022 ανεξάρτητα του μεγέθους του πλοίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διαφορές στους ναύλους μεταξύ των τύπων bulk carriers είναι δυσανάλογες της διαφοράς της χωρητικότητάς τους. Ενδεικτικά, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τα κέρδη των Capesizes στη spot αγορά τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου διαμορφώθηκαν στα $18.133/ημέρα ενώ εκείνα των Panamaxes στα $18.796/ημέρα.

Η εν λόγω εικόνα ήταν εμφανής και την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied Shipping Research. Την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, τα ημερήσια κέρδη των Capesizes ήταν κατά μέσο όρο σε παρεμφερή επίπεδα με εκείνα των Supramaxes και Handysizes. Η τάση αυτή, δηλαδή οι ναύλοι των μεγαλύτερων μεγεθών να κινούνται σε παρεμφερή, αν όχι, σε χαμηλότερα επίπεδα, έναντι των μικρότερων, σχολιάστηκε και από τους συμμετέχοντες κατά το πρόσφατο συνέδριο του Marine Money.

Την ίδια ώρα, η έντονη δραστηριότητα στη second-hand αγορά των bulk carriers έχει οδηγήσει σε άνοδο των αξιών τους. Οι αξίες βρίσκονται σε αρκετά υψηλότερα του μέσου των τελευταίων πέντε ετών ανεξάρτητα μεγέθους αλλά χαμηλότερα σε σύγκριση με τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Επιπλέον, το κόστος ναυπήγησης ενός bulk carrier βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων πέντε ετών, γεγονός που δύναται να αποδοθεί τόσο στις θετικές μεσοπρόθεσμες εκτιμήσεις όσο και στην έλλειψη διαθέσιμων slots στα διεθνή ναυπηγεία.

Ακόμη, παρά το γεγονός ότι τα έργα υποδομών παγκοσμίως έχουν επιβραδυνθεί τα τελευταία έτη, απότοκο κυρίως της πανδημίας και της επίδρασής της στην παγκόσμια οικονομία, οι εκτιμήσεις για το μέλλον της αγοράς διαφαίνονται αισιόδοξες. Άλλωστε, η κινεζική ζήτηση αναμένεται να υποστηρίξει την αγορά βραχυπρόθεσμα, με επίκεντρο τη μεταφορά άνθρακα και ίσως και σιδηρομεταλλεύματος.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.