Άνοδο κατέγραψαν οι ναυλαγορές των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε (03-07/10), παρά την πτώση που κατέγραψε ο BDI (-1,6%) την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου.
Συνολικά ο BDI κατέγραψε εβδομαδιαία άνοδο 11,4% με τα μεγαλύτερα μεγέθη να βρίσκονται στο επίκεντρο. Ενδεικτικά η άνοδος του δείκτη για τα Capesizes BPI ήταν της τάξης του 23% ενώ τα Panamaxes κατέγραψαν άνοδο για πέμπτη διαδοχική εβδομάδα κατά 7,3%.
O Ατλαντικός συνιστά την περιοχή που δίνει ώθηση στα Capesizes ενώ στον Ειρηνικό προς το τέλος της εβδομάδας μερικοί σημαντικοί ναυλωτές αναζήτησαν τονάζ. Οι ναύλοι στη διαδρομή Δυτική Αυστραλία – Κίνα (C5) διαμορφώθηκαν στα $9,06/τόνο. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα backhaul ταξίδια, με τα φορτία άνθρακα από την Αυστραλία στην Ευρώπη να ωθούν τους ναύλους στη διαδρομή C16 σε υγιή επίπεδα.
Ράλι κατέγραψε η αγορά του Ατλαντικού μεσοβδόμαδα για τα Panamaxes. Aρκετές συμφωνίες για fronthaul ταξίδια ξεπέρασαν τα $31.000/ημέρα, απόρροια της περιορισμένης προσφοράς στη Μεσόγειο και της ισχυρής ζήτησης για τονάζ. Περιορισμένη η δραστηριότητα στην Ινδονησία λόγω διακοπών, ωστόσο προς το τέλος της εβδομάδας οι ναύλοι παρουσίασαν άνοδο. Στο ΝοPac η εικόνα ήταν ανάμεικτη με τους ναύλους να κινούνται σε ένα εύρος $16.000-$20.000/ημέρα.
Στις πρόσφατες εξελίξεις, ένα πέμπτο πλοίο, υπό το επισιτιστικό πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών αναχώρησε από το Chornomorsk της Ουκρανίας προς την Αιθιοπία έμφορτο με 30.000 τόνους σιταριού.
Στη Νότια Αφρική η διαχειρίστρια εταιρεία λιμένων Transnet κήρυξε ανωτέρα βία στα λιμάνια της μετά από τις απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων της.