Δομικές αλλαγές στα bulk carriers

Δομικές αλλαγές στα bulk carriers

511
Δομικές αλλαγές στα bulk carriers

Δομικές αλλαγές συντελέστηκαν στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων το α’ εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με δεδομένα της Arrow Shipbroking.

Συγκεκριμένα, το α’ εξάμηνο, η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων εκφρασμένη σε τονομίλια μειώθηκε κατά 1,4%, με τον αντίκτυπο να είναι περισσότερο εμφανής στα μικρότερα μεγέθη. Η τάση αυτή φαίνεται πως δύσκολα θα μεταβληθεί, καθώς ο υψηλός πληθωρισμός και η πτώση της οικονομικής δραστηριότητας θα μειώσουν τη ζήτηση για δευτερεύοντα ξηρά φορτία, σημειώνει η ναυλομεσιτική εταιρεία. Αντιθέτως, οι προοπτικές για τα Capesizes είναι ευνοϊκότερες, δεδομένου ότι η ενεργειακή κρίση φέρνει στο προσκήνιο τον άνθρακα.

Αναλύοντας τα επιμέρους στοιχεία της Arrow, προκύπτει ότι ο βωξίτης αποτέλεσε τον κινητήριο μοχλό για τα Capesizes το α’ εξάμηνο. Η ζήτηση για μεταφορά βωξίτη μέσω Capesizes αυξήθηκε κατά 103,4 δισ. τονομίλια το εν λόγω διάστημα, ενώ η αντίστοιχη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα μειώθηκε κατά 50 δισ. τονομίλια, πιθανώς λόγω μειωμένης ζήτησης από την Κίνα. 114 δισ. τονομίλια ή 1,9% ήταν η αύξηση της ζήτησης για Capesizes.

Στα Panamaxes, η ζήτηση για σιτηρά κατέγραψε πτώση 78 δισ. τονομιλίων. Αντιθέτως, η ζήτηση άνθρακα αυξήθηκε κατά 41,3 δισ. τόνους και αυτή των Agribulks κατά 24 δισ. τόνους. Συνολικά η ζήτηση για Panamaxes το α’ μισό του έτους ήταν αυξημένη κατά 35 δισ. τόνους ή 1%.

Πολύ μεγάλη ήταν η πτώση της ζήτησης για τα Supramaxes, συγκεκριμένα κατά 234 δισ. τονομίλια (-6,3%). Η αύξηση της ζήτησης για pet coke και προϊόντα ξυλείας κατά 26,8 δισ. και 26,1 δισ. τονομίλια αντίστοιχα δεν κατάφερε να αντισταθμίσει τη «βουτιά» που κατεγράφη σε iron ore (-100,4 δισ.) και σιτηρά (-111,3 δισ.).

Τέλος, η μεγάλη πτώση στη ζήτηση, σε όρους τονομιλίων, για μεταφορά λιπασμάτων και σιτηρών είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση στη ζήτηση Handysizes κατά 139 δισ. τονομίλια ή 7%.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.