Δομικές αλλαγές συντελέστηκαν στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων το α’ εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με δεδομένα της Arrow Shipbroking.
Συγκεκριμένα, το α’ εξάμηνο, η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων εκφρασμένη σε τονομίλια μειώθηκε κατά 1,4%, με τον αντίκτυπο να είναι περισσότερο εμφανής στα μικρότερα μεγέθη. Η τάση αυτή φαίνεται πως δύσκολα θα μεταβληθεί, καθώς ο υψηλός πληθωρισμός και η πτώση της οικονομικής δραστηριότητας θα μειώσουν τη ζήτηση για δευτερεύοντα ξηρά φορτία, σημειώνει η ναυλομεσιτική εταιρεία. Αντιθέτως, οι προοπτικές για τα Capesizes είναι ευνοϊκότερες, δεδομένου ότι η ενεργειακή κρίση φέρνει στο προσκήνιο τον άνθρακα.
Αναλύοντας τα επιμέρους στοιχεία της Arrow, προκύπτει ότι ο βωξίτης αποτέλεσε τον κινητήριο μοχλό για τα Capesizes το α’ εξάμηνο. Η ζήτηση για μεταφορά βωξίτη μέσω Capesizes αυξήθηκε κατά 103,4 δισ. τονομίλια το εν λόγω διάστημα, ενώ η αντίστοιχη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα μειώθηκε κατά 50 δισ. τονομίλια, πιθανώς λόγω μειωμένης ζήτησης από την Κίνα. 114 δισ. τονομίλια ή 1,9% ήταν η αύξηση της ζήτησης για Capesizes.
Στα Panamaxes, η ζήτηση για σιτηρά κατέγραψε πτώση 78 δισ. τονομιλίων. Αντιθέτως, η ζήτηση άνθρακα αυξήθηκε κατά 41,3 δισ. τόνους και αυτή των Agribulks κατά 24 δισ. τόνους. Συνολικά η ζήτηση για Panamaxes το α’ μισό του έτους ήταν αυξημένη κατά 35 δισ. τόνους ή 1%.
Πολύ μεγάλη ήταν η πτώση της ζήτησης για τα Supramaxes, συγκεκριμένα κατά 234 δισ. τονομίλια (-6,3%). Η αύξηση της ζήτησης για pet coke και προϊόντα ξυλείας κατά 26,8 δισ. και 26,1 δισ. τονομίλια αντίστοιχα δεν κατάφερε να αντισταθμίσει τη «βουτιά» που κατεγράφη σε iron ore (-100,4 δισ.) και σιτηρά (-111,3 δισ.).
Τέλος, η μεγάλη πτώση στη ζήτηση, σε όρους τονομιλίων, για μεταφορά λιπασμάτων και σιτηρών είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση στη ζήτηση Handysizes κατά 139 δισ. τονομίλια ή 7%.