Τα δεξαμενόπλοια σε ρότα ανάκαμψης

Τα δεξαμενόπλοια σε ρότα ανάκαμψης

284
Τα δεξαμενόπλοια σε ρότα ανάκαμψης

Παρά την πίεση που έχει δεχτεί η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων τους τελευταίους μήνες, η ουκρανική κρίση συνεχίζει να επηρεάζει σημαντικά την αγορά πετρελαίου, δημιουργώντας νέα θαλάσσια routes και δίνοντας νέα ώθηση στα tankers. Τα εν λόγω routes έχουν οδηγήσει σε αύξηση των τονομιλίων, καθώς διεθνείς οικονομίες αναζητούν εναλλακτικές πηγές πετρελαίου έναντι του ρωσικού.

Ειδικότερα, πέραν της Κίνας και της Ινδίας, όπου το ρωσικό πετρέλαιο παραμένει «καλοδεχούμενο», λοιποί σημαντικοί εισαγωγείς, όπως είναι η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Ταϊλάνδη, μειώνουν την εξάρτησή τους από το ρωσικό πετρέλαιο.

Η Ιαπωνία έχει μειώσει τις εισαγωγές ρωσικού αργού κατά 85% σε ετήσια βάση (από 141.324 βαρέλια/ημέρα στα 20.993 βαρέλια/ημέρα). Η Νότια Κορέα μείωσε τις εισαγωγές της κατά 84,2% σε ετήσια βάση, στα 703.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα, ενώ η Ταϊλάνδη δεν εισήγαγε καθόλου ρωσικό πετρέλαιο τον Μάιο.

Αντιθέτως, η Ταϊλάνδη έχει στραφεί στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στις ΗΠΑ, η Ιαπωνία σκοπεύει να καλύψει το 90% των αναγκών της μέσω εισαγωγών από χώρες της Μέσης Ανατολής, ενώ η Νότια Κορέα στρέφεται στην αγκαλιά του αμερικανικού αργού.

Πέραν της στροφής των χωρών της Δύσης σε λοιπούς παραγωγούς εκτός της Ρωσίας, η ίδια στροφή ασιατικών χωρών οδηγεί σε αύξηση τόσο της απόστασης που διανύουν τα δεξαμενόπλοια όσο και των τονομιλίων. Συνεπώς, η εν λόγω τάση προσφέρει υποστήριξη στην αγορά των tankers.

Ο σχετικός δείκτης της ναυλαγοράς των crude tankers, BDTI, διαμορφώθηκε στις 1.333 μονάδες την περασμένη εβδομάδα, δηλαδή άνω του μέσου όρου του εντός του έτους (1.104) αλλά και άνω του μέσου όρου των προηγούμενων δύο ετών.

Πηγή: [Xclusiv] – 11th July 2022

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.