Γιατί η Βαρκελώνη δεν επιθυμεί τόσο πολλά κρουαζιερόπλοια

Γιατί η Βαρκελώνη δεν επιθυμεί τόσο πολλά κρουαζιερόπλοια

79
Γιατί η Βαρκελώνη δεν επιθυμεί τόσο πολλά κρουαζιερόπλοια

Οι μέρες που ορδές κρουαζιερόπλοιων βρίσκονταν στο λιμάνι της Βαρκελώνης ίσως αποτελέσουν παρελθόν, μετά και τις κινήσεις της τοπικής κυβέρνησης της Καταλονίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, νωρίτερα μέσα στον Ιούνιο, η τοπική κυβέρνηση ανακοίνωσε νέα μέτρα για τον περιορισμό των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων σε έναν από τους πλέον πολυσύχναστους τερματικούς της Ευρώπης. Η ανακοίνωση έρχεται σε μια περίοδο όπου καταγράφεται σημαντική αλλά όχι και επιθυμητή αύξηση τουριστών στη Βαρκελώνη, σύμφωνα με το Bloomberg. Mόνο τον Μάιο στη Βαρκελώνη έδεσαν 125 κρουαζιερόπλοια.

Η δήμαρχος Ada Colau σημειώνει ότι η αύξηση δεν αποτελεί θετική εξέλιξη. Το 2019, η Βαρκελώνη κατέγραψε τα υψηλότερα επίπεδα ρύπανσης από κρουαζιερόπλοια από οποιοδήποτε άλλο λιμάνι της Ευρώπης. Την ίδια ώρα, οι ταξιδιώτες των κρουαζιερόπλοιων αυτών δεν συμβάλλουν οικονομικά, δεδομένου ότι δεν πληρώνουν για διαμονή και οι επισκέψεις τους είναι σύντομες. «Χιλιάδες άνθρωποι καταφθάνουν με ένα κρουαζιερόπλοιο και οι περισσότεροι από αυτούς επισκέπτονται κεντρικά σημεία της πόλης για λίγες μόνο ώρες», τόνισε η Ada Colau στην El Pais.

Ακόμη, παραμένει άγνωστο το είδος των μέτρων που θα εισαχθούν και υπάρχει ένα έντονο debate για τον τρόπο που θα λειτουργήσουν. Οι ανακοινώσεις της τοπικής κυβέρνησης κάνουν λόγο για έναν νέο φόρο που θα αυξήσει τα δημόσια έσοδα, με την Colau να τάσσεται υπέρ ενός συγκεκριμένου πλαφόν κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν τη Βαρκελώνη σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα.

Η Βαρκελώνη αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερπληθυσμού και ήδη έχει απαγορεύσει την ανάπτυξη νέων ξενοδοχείων στο κέντρο, ενώ στόχος είναι να μειωθούν οι αδειοδοτήσεις για Airbnb.

Φωτό: Kristijan Arsov / Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.