Ούριος άνεμος για τα LPG carriers

Ούριος άνεμος για τα LPG carriers

107
Ούριος άνεμος για τα LPG carriers

Θετικές είναι οι εκτιμήσεις της Avance Gas για το μέλλον της αγοράς των LPG carriers, όπως προκύπτει από την εταιρική της παρουσίαση για τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ τριμήνου του 2022.

Από την πλευρά της ζήτησης, σημαντικός παράγοντας για την καλή εικόνα της αγοράς αποτελούν οι ΗΠΑ. Τα τελευταία χρόνια, η χώρα αξιοποιεί στο έπακρο τα σχιστολιθικά πεδία και από τους 10,72 εκατ. τόνους εξαγωγών LPG το 2014 ο αντίστοιχος αριθμός το 2021 άγγιξε τους 41,93 εκατ. τόνους. Παράλληλα, η ζήτηση των κινεζικών εργοστασίων πετροχημικών εκτιμάται ιδιαίτερα υψηλά τα επόμενα έτη.

Στο μέτωπο της προσφοράς, ένα μεγάλο μέρος του στόλου είναι υποψήφιο προς ανακύκλωση, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Avance Gas. Συγκεκριμένα, το 15% του στόλου είναι άνω των 20 ετών (9,5% ‒ 31 πλοία άνω των 25 και 5,5% ‒ 18 πλοία μεταξύ 20 και 25 ετών). Οι παράμετροι που θα αυξήσουν τις διαλύσεις είναι πολλές: όλα τα νεότευκτα LPG carriers είναι διπλού καυσίμου, δημιουργώντας μια νέα τάση, νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα κάνουν την εμφάνισή τους από το 2023, ενώ σημαντικός θα είναι και ο αντίκτυπος των πολύ υψηλών τιμών καυσίμων. Τα παραπάνω εικάζεται ότι θα αντισταθμίσουν το υψηλό orderbook με ορίζοντα το 2023.

Τέλος, ενδεικτικό των καλών βραχυπρόθεσμων προοπτικών της αγοράς είναι το γεγονός ότι τα FFA για το γ’ και το δ’ τρίμηνο του έτους για ταξίδι ενός VLGC μεταξύ Ras Tanura και Chiba είναι στα $75/τόνο, ενώ για ταξίδι μεταξύ Houston και Chiba στα $123/τόνο.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.