Containerships: Θετικές οι βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις

Containerships: Θετικές οι βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις

154
Containerships: Θετικές οι βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις

Αισιόδοξες παραμένουν οι προοπτικές για τη ναυλαγορά των containerships, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για αναμενόμενη διόρθωση τα έτη 2023-2024. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, η σταθερότητα της ζήτησης σε συνδυασμό με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες ευνοούν τους ναύλους.

Όσον αφορά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά, περιορίζονται κατά κύριο λόγο σε μακροοικονομικό επίπεδο, και δη στις πληθωριστικές πιέσεις που έχουν προκληθεί, με κύριο άξονα τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και την έξαρση της πανδημίας στην Κίνα.

Με γνώμονα τα προαναφερθέντα, η Clarksons αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της αναφορικά με τον ρυθμό αύξησης του θαλάσσιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων, στο 3% (σε όρους TEU). Ο εκτιμώμενος ρυθμός αύξησης για το 2023 ανέρχεται επί του παρόντος σε 2,3%.

Στο μέτωπο της προσφοράς, το orderbook έχει διαμορφωθεί στο 26% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας: το orderbook αριθμεί πλοία αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας 6,6 εκατ. TEUs (2,4 εκατ. εκ των οποίων αναμένεται να παραδοθούν το 2023 και 2,7 εκατ. το 2024). Όταν η εν λόγω μεταφορική ικανότητα εισέλθει στην αγορά, οι ισορροπίες μεταξύ προσφοράς και ζήτησης εκτιμάται πως θα επηρεαστούν σημαντικά.

Ωστόσο, το βραχυπρόθεσμο outlook παραμένει ισχυρό, με τη μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου να μην αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά εντός του 2022. Όπως σημειώνει η Clarksons, το 2022 εκτιμάται πως θα παραδοθούν πλοία αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας που αγγίζει τα 0,9 εκατ. TEUs.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.