Ναυτιλιακή κίνηση και ο ρόλος της Ινδίας στα ξηρά φορτία

Ναυτιλιακή κίνηση και ο ρόλος της Ινδίας στα ξηρά φορτία

67
Ναυτιλιακή κίνηση και ο ρόλος της Ινδίας στα ξηρά φορτία

Οι ανάγκες της Ινδίας σε ορυκτά καύσιμα με επίκεντρο την ενίσχυση της οικονομίας της εμφανίζονται αυξημένες και αναμένεται να προσφέρουν περαιτέρω ώθηση στη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου. Πιο συγκεκριμένα, η Ινδία φαίνεται να «καλοβλέπει» τον άνθρακα της Ινδονησίας, της Αυστραλίας και της Νότιας Αφρικής, με πληθώρα νέων αιτημάτων να καταφθάνουν.

Σημειώνεται ότι, τον Μάρτιο του 2022, οι εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας εκτοξεύτηκαν στους 21,79 εκατ. τόνους έναντι 12,77 εκατ. τόνων τον Φεβρουάριο. Σύμφωνα με το Reuters, το γεγονός αυτό δύναται να αποδοθεί στην άρση της απαγόρευσης εξαγωγών άνθρακα που είχε επιβληθεί στην Ινδονησία και είχε επηρεάσει τις ροές τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Βάσει πρόσφατης έκθεσης της Banchero Costa, το α’ τρίμηνο του 2022 η Ινδία εισήγαγε το 30,3% των συνολικών της εισαγωγών άνθρακα από την Ινδονησία και το 34,2% από την Αυστραλία.

Ωστόσο, οι θαλάσσιες εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας βρίσκονται σε πτωτική πορεία τα τελευταία έτη (2020: 183,8 εκατ. τόνοι, 2021: 164,8 εκατ. τόνοι). Η τάση αυτή συνεχίστηκε και τους πρώτους μήνες του 2022, με τις θαλάσσιες εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας να καταγράφουν πτώση 13,5% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, το ποσοστό που κατέλαβε η Ινδία το α΄ τρίμηνο του 2022 επί του συνολικού θαλάσσιου εμπορίου άνθρακα αυξήθηκε κατά 16,3% σε ετήσια βάση, απόρροια μεταξύ άλλων της σημαντικής πτώσης εκείνου της Κίνας.

Σε συνάρτηση με το γεγονός ότι η κυβέρνηση της Ινδίας έχει δώσει το «πράσινο φως» για αύξηση των εισαγωγών άνθρακα, οι προοπτικές της χώρας για την αγορά των bulk carriers φαντάζουν ολοένα και πιο δυναμικές. Την ίδια ώρα, η Αυστραλία, η Ινδονησία και η Νότια Αφρική εκτιμάται πως θα συνεχίσουν να πρωταγωνιστούν στο προφίλ εισαγωγών της.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.