Δεξαμενόπλοια: Οι συνιστώσες μιας επικείμενης εκρηκτικής ανάκαμψης

Δεξαμενόπλοια: Οι συνιστώσες μιας επικείμενης εκρηκτικής ανάκαμψης

252
Δεξαμενόπλοια: Οι συνιστώσες μιας επικείμενης εκρηκτικής ανάκαμψης

Το outlook για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων δεν είναι ιδιαίτερα ισχυρό βραχυπρόθεσμα, με την αναμενόμενη ανάκαμψη μετά τις ισχυρές προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει η αγορά τα τελευταία έτη να μετατίθεται για μετά το πέρας του 2022.

Ειδικότερα, εντός του 2022, η ναυλαγορά εκτιμάται πως θα παραμείνει υπό πίεση, με την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου να αναμένεται να ανακάμψει λιγότερο του αναμενομένου, λόγω της παραλλαγής Όμικρον. Ακόμη, εντός του 2022 θα παραδοθούν πληθώρα νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, προκαλώντας πιέσεις και στο τοπίο της προσφοράς.

Ωστόσο, τα fundamentals προσφοράς και ζήτησης προκαλούν αισιοδοξία μετά το πέρας του νέου έτους. Το orderbook των δεξαμενόπλοιων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, με τις παραδόσεις πλοίων τα επόμενα έτη να αναμένονται χαμηλές. Επιπλέον, η πληθώρα παραγγελιών σε άλλους τύπους πλοίων, με επίκεντρο τα containerships, έχει περιορίσει σε εξαιρετικά σημαντικό βαθμό τα slots των ναυπηγείων. Συνεπώς, οποιαδήποτε παραγγελία δεξαμενόπλοιου από εδώ και στο εξής εκτιμάται πως θα παραδοθεί μετά το πέρας του 2024.

Την ίδια ώρα, οι επικείμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί ενδέχεται να αυξήσουν τις πωλήσεις tankers προς διάλυση, μειώνοντας την προσφορά, ενώ η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου άνω των προ-πανδημικών επιπέδων το 2023 θα συνδράμει στη σημαντική βελτίωση των ναύλων.

Εν κατακλείδι, παρότι η ναυλαγορά των tankers εκτιμάται πως θα παραμείνει νωχελική εντός του 2022, οι συνιστώσες ζήτησης και προσφοράς «ανοίγουν τον δρόμο» για ένα εξαιρετικό 2023.

Πηγή: BRS Group Annual Review 2022

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.