Ο βωξίτης, ούριος άνεμος για τα Capesizes;

Ο βωξίτης, ούριος άνεμος για τα Capesizes;

170
Ο βωξίτης, ούριος άνεμος για τα Capesizes;

Οι κινεζικές εισαγωγές βωξίτη έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ το α΄ τρίμηνο του 2022 και αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 12,8% μεταξύ 2017 και 2021, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO. Μάλιστα, οι εισαγωγές του εν λόγω εμπορεύματος ξεπέρασαν αυτές άλλων κατά 4,3% ετησίως. Όπως εξηγεί η BIMCO, η ζήτηση για εισαγωγές βωξίτη παραμένει υψηλή φέτος και η τιμή του αλουμινίου έχει αγγίξει υψηλά 14 ετών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή αλουμινίου ξεπέρασε για πρώτη φορά από το 2008 τα $3.000/τόνο, απόρροια κυρίως του πολέμου μεταξύ Ρωσίας-Ουκρανίας. Η εκρηκτική αυτή άνοδος της τιμής εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση στην εγχώρια παραγωγή.

«Το πρώτο τρίμηνο του 2022, οι κινεζικές εισαγωγές βωξίτη ανήλθαν σε επίπεδα ρεκόρ, σημειώνοντας αύξηση 15,4% σε ετήσια βάση. Πρόκειται για μεγάλη αντίθεση συγκριτικά με τις συνολικές εισαγωγές ξηρών φορτίων της Κίνας, εξαιρουμένου του βωξίτη, οι οποίες μειώθηκαν κατά 10,5% ετησίως», σχολιάζει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Η Γουινέα οδηγεί την αύξηση αυτή, καθώς το 57% των κινεζικών εισαγωγών προήλθε από την αφρικανική χώρα. Από τις εν λόγω ροές φαίνεται πως ευνοούνται τα Capesizes, καθώς, όπως σημειώνει ο κ. Rasmussen, ήταν υπεύθυνα για το 70% του όγκου που βωξίτη που μεταφέρθηκε από τη Γουινέα στην Κίνα.

Πάντως, η εφοδιαστική αλυσίδα αλουμινίου αναμένεται να μεταβληθεί, καθώς η στρατιωτική χούντα που έχει αναλάβει την κυβέρνηση στη Γουινέα ζητά από διεθνείς εταιρείες να παρουσιάσουν τα επενδυτικά τους σχέδια για την εξόρυξη αλουμίνας στη χώρα. «Εάν η κυβέρνηση καταφέρει να δημιουργήσει μεγάλες εγκαταστάσεις παραγωγής αλουμίνας στη Γουινέα, τα trade patterns των ξηρών φορτίων θα αλλάξουν. Απαιτούνται τέσσερις τόνοι βωξίτη για την παραγωγή ενός τόνου αλουμίνας, το οποίο θα σημάνει μείωση των εξαγωγών βωξίτη από τη Γουινέα στην Κίνα», καταλήγει ο κ. Rasmussen.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.