Αλήθειες και εικασίες για τη συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες

Αλήθειες και εικασίες για τη συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες

81
Αλήθειες και εικασίες για τη συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες

Ανησυχία επικρατεί αναφορικά με το βραχυπρόθεσμο μέλλον στα logistics, με επίκεντρο τα πρόσφατα συμβάντα στη Σαγκάη και τις επικρατούσες συνθήκες στους λιμένες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.

Ειδικότερα, το αυστηρό lockdown στη Σαγκάη επιβράδυνε τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα. Τα εν αναμονή εμπορευματοκιβώτια αυξήθηκαν σημαντικά, οδηγώντας πολλά πλοία να ανακατευθυνθούν προς άλλους κινεζικούς λιμένες. Ακόμη, όταν η λειτουργία στον λιμένα της Σαγκάης επιστρέψει στην κανονικότητα, οι αναχωρήσεις containerships θα αυξηθούν σημαντικά.

Στην αγορά των containerships, τα fronthaul routes μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο και κατ’ επέκταση πολλά πλοία θα κατευθυνθούν προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, και δη προς τους λιμένες του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς. Συνεπώς, οι εν λόγω λιμένες πιθανώς θα έρθουν αντιμέτωποι με μια απότομη αύξηση των αφίξεων containerships τους επόμενους μήνες. Υπενθυμίζεται ότι οι εν λόγω λιμένες ταλανίστηκαν σημαντικά το 2021 από τον υψηλό αριθμό containers που παρέμεναν εντός των τερματικών για περισσότερο χρόνο από το αναμενόμενο. Η εν λόγω πρόκληση διήρκεσε πληθώρα μηνών, προτού εν τέλει βελτιωθεί σημαντικά τον Μάρτιο του 2022.

Ωστόσο, δημοσίευμα του The Loadstar κρούει ξανά τον κώδωνα του κινδύνου. Το dwell time των containers στους τερματικούς του Λος Άντζελες βρίσκεται σε ρότα ανόδου. Ο ρόλος των σιδηροδρομικών μεταφορών για την αντιμετώπιση της εν λόγω πρόκλησης είναι καθοριστικός. Την ίδια ώρα, στον λιμένα του Λονγκ Μπιτς υπάρχει ανησυχία για ανεπάρκεια διαθέσιμου αποθηκευτικού χώρου στους τερματικούς.

Οι παρούσες συνιστώσες στους λιμένες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ είναι δυνατόν να οδηγήσουν σε αύξηση της συμφόρησης στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Σε πρώτη φάση, τα αφιχθέντα containerships θα αναγκαστούν να περιμένουν εκτός των λιμένων προτού ξεφορτώσουν. Σε δεύτερη φάση, εφόσον η σιδηροδρομική συνδεσιμότητα με τους λιμένες δεν ενισχυθεί, το dwell time των containers θα συνεχίσει να αυξάνεται.

Εν κατακλείδι, οι ερχόμενοι μήνες ενδέχεται να προκαλέσουν σημαντικές προκλήσεις για τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. Από τον λιμένα της Σαγκάης αποχωρεί σημαντικός αριθμός εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό τον υπόλοιπο πλανήτη, ενώ υπολογίζεται ότι από τους λιμένες του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς διέρχεται το 40% όλων των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται διά θαλάσσης.

Φωτό: John G. Maranglo/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.