Οι εταιρείες τακτικών γραμμών, οδηγοί στον αγώνα απανθρακοποίησης

Οι εταιρείες τακτικών γραμμών, οδηγοί στον αγώνα απανθρακοποίησης

116
Οι εταιρείες τακτικών γραμμών, οδηγοί στον αγώνα απανθρακοποίησης

Τη συμμετοχή της στο Global Centre for Maritime Decarbonization (GCMD) ανακοίνωσε η Hapag-Lloyd, ενισχύοντας την ήδη έντονη παρουσία των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές σε πρωτοβουλίες με επίκεντρο την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Το GCMD αποτελεί μη κερδοσκοπικό οργανισμό, που στοχεύει τουλάχιστον στην επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης που έχει θέσει ο IMO για το 2030 και το 2050.

Ωστόσο, το GCMD συνιστά μονάχα μία από τις πρωτοβουλίες τέτοιου τύπου. Άλλωστε, υπάρχει το Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping στο οποίο, όπως είναι επόμενο, συμμετέχει η Maersk, δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία παγκοσμίως σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Επιπλέον, η Maersk συμμετέχει και στην πρωτοβουλία First Movers Coalition, η οποία συνεργάζεται με ήδη υπάρχουσες πρωτοβουλίες με στόχο την επιτάχυνση της απανθρακοποίησης.

Παράλληλα, ιδιαίτερα έντονη είναι η παρουσία των liner εταιρειών στην πρωτοβουλία Getting to Zero Coalition, στην οποία μετέχουν πάνω από 150 εταιρείες, εντός και εκτός της ναυτιλίας. Ενδεικτικά, Maersk, MSC, Hapag-Lloyd, Ocean Network Express, Hyundai Merchant Marine και ZIM, οι οποίες ανήκουν στην κορυφαία δεκάδα των liner εταιρειών σε όρους μεταφορικής ικανότητας, συμμετέχουν στην εν λόγω πρωτοβουλία. Οι προαναφερθείσες εταιρείες αντιστοιχούν σε άνω του 50% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας του liner στόλου.

Τέλος, στο Getting to Zero Coalition συμμετέχουν και πληθώρα liner εταιρειών ελληνικών συμφερόντων ή με έντονη παρουσία στην Ελλάδα για τη διαχείριση των πλοίων τους, όπως η Danaos, η Costamare, η Diana Shipping, η Dorian LPG, η Dynacom Tankers, η Euronav, η Gaslog, η TEN και η Sea Traders.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.