Τάσεις διόρθωσης στην αγορά των containerships

Τάσεις διόρθωσης στην αγορά των containerships

227
Τάσεις διόρθωσης στην αγορά των containerships

Τα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα που καταγράφηκαν στη ναυλαγορά των containerships εντός του 2021 επέμειναν και στις αρχές του 2022, όμως στις αρχές Μαρτίου οι ναύλοι στα routes μεταξύ Κίνας και Ευρώπης εμφανίζουν σημάδια διόρθωσης. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης του οίκου αναλύσεων Xeneta, την 1η Μαρτίου σημειώθηκε η μεγαλύτερη ημερήσια πτώση στον μέσο όρο των ναύλων στη spot αγορά με αφετηρία την Κίνα και προορισμό την Ευρώπη, ίση με $500/FEU. Ο μέσος όρος διαμορφώθηκε στα $13.340/FEU, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά από τον Σεπτέμβριο του 2021 που διαμορφώθηκε σε επίπεδα χαμηλότερα των $13.500/FEU.

Παρά την προαναφερθείσα πτώση, τα επίπεδα των ναύλων παραμένουν σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα έναντι εκείνων των προ-πανδημικών ετών. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος των ναύλων στη spot αγορά, μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, τον Μάρτιο για τα έτη 2018 έως 2020 ήταν ίσος με $1.500/FEU.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πτώση στους ναύλους δεν είναι ίδια για όλους τους μεταφορείς. Το γεγονός αυτό, υπογραμμίζει η Xeneta, συνιστά απόρροια των διαφορών στο κόστος μεταφοράς της κάθε εταιρείας. Τον Φεβρουάριο, το spread μεταξύ του ακριβότερου και του φθηνότερου μεταφορέα ήταν ίσο με $2.380/FEU, ενώ τον Μάρτιο έχει μειωθεί στα $630/FEU.

Παρότι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των containerships δεν σημαίνουν ότι επιστρέφουμε στα επίπεδα των προηγούμενων ετών, ενδέχεται να καταδεικνύουν την αλλαγή ισορροπιών στην αγορά. Η αύξηση της ζήτησης για τη θαλάσσια μεταφορά προϊόντων δεν είναι εξαιρετικά υψηλή και πιθανώς υπάρχει η απαραίτητη μεταφορική ικανότητα για να ικανοποιηθεί. Όπως σημειώνει η Xeneta, παρότι επικρατεί σημαντική αβεβαιότητα, ίσως βρισκόμαστε στην αρχή του τέλους της «χρυσής εποχής» των containerships.

Φωτό: Felix Lemke/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.