Το μεγαλύτερο πλήρως ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο διπλής απόληξης στον κόσμο

Το μεγαλύτερο πλήρως ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο διπλής απόληξης στον κόσμο

143
Το μεγαλύτερο πλήρως ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο διπλής απόληξης στον κόσμο

Η νορβηγική εταιρεία τεχνολογίας Kongsberg Maritime (KM) ανέλαβε μια σύμβαση προκειμένου να εξοπλίσει με ένα ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων πρόωσης και ελέγχου ένα νεότευκτο επιβατηγό πλοίο μηδενικών εκπομπών της Scandlines, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει το μεγαλύτερο πλήρως ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο διπλής απόληξης στον κόσμο.

Το πλοίο έχει σχεδιαστεί από τη νορβηγική LMG Marin AS και την κατασκευή του έχει αναλάβει το τουρκικό ναυπηγείο Cemre Shipyard, με την παράδοσή του να είναι προγραμματισμένη για το 2024. Το χωρητικότητας 140 επιβατών και 66 φορτηγών πορθμείο αντιπροσωπεύει μια σημαντική εξέλιξη στις προσπάθειες της Scandlines για την επίτευξη δραστηριοτήτων απαλλαγμένων από τις ανθρακικές εκπομπές, αποτελώντας το πρώτο από τα νέας γενιάς πλοία του στόλου της εταιρείας.

Στο πλαίσιο της σύμβασης, η Kongsberg θα εξοπλίσει το πλοίο με τον L-drive αζιμουθιακό προωθητήρα Azipull, μαζί με προπέλες μεταβλητού βήματος και έναν ενσωματωμένο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Σύμφωνα με την Kongsberg, η συγκεκριμένη διάταξη αυξάνει τη συνολική ενεργειακή απόδοση, μειώνοντας παράλληλα τον παραγόμενο θόρυβο και τους κραδασμούς σε σύγκριση με προηγούμενα συστήματα. Παράλληλα, η Kongsberg θα παρέχει και το σύστημα ελέγχου Mcon Propulsion & Thruster, το οποίο προσφέρει στους διαχειριστές τη δυνατότητα να ελέγχουν με ευκολία διάφορες παραμέτρους πρόωσης και πηδαλιουχίας μέσω ενός εύχρηστου συστήματος διεπαφής ανθρώπου-μηχανής.

Φωτό: Kongsberg

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.