Οι λιμένες της Μέσης Ανατολής ανεβάζουν ταχύτητα

Οι λιμένες της Μέσης Ανατολής ανεβάζουν ταχύτητα

42
Οι λιμένες της Μέσης Ανατολής ανεβάζουν ταχύτητα

Σε αναβάθμιση του ρόλου του στο διεθνές εμπόριο προσβλέπει το σουλτανάτο του Ομάν, με κορωνίδα του εγχειρήματος το λιμάνι Duqm, το οποίο βρίσκεται στη νοτιοανατολική ακτή της χώρας.

Το εν λόγω λιμάνι συνιστά κοινοπραξία μεταξύ του Ομάν και του Consortium Antwerp Port. Ο λιμένας διαθέτει τρεις θέσεις ελλιμενισμού, εκ των οποίων η πρώτη διαθέτει διαχειριστική ικανότητα 1 εκατ. τόνων γενικού φορτίου ετησίως, η δεύτερη 5 εκατ. τόνων ξηρού φορτίου ετησίως και η τρίτη θα δέχεται πλοία Ro-Ro.

Επιπλέον, ο λιμένας βρίσκεται στην Ειδική Οικονομική Ζώνη του Duqm (Special Economic Zone of Duqm), στην οποία λαμβάνουν χώρα πληθώρα ενεργειακών projects υποδομών. Όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα των S&P Platts, μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνονται ένα διυλιστήριο, μια μονάδα αποθήκευσης αργού πετρελαίου και ένα project υδρογόνου.

Παράλληλα, το λιμάνι Duqm έχει προσελκύσει και κινεζικό ενδιαφέρον, καθώς η Κίνα συμμετείχε στη χρηματοδότηση ενός βιομηχανικού project στην περιοχή. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα αυξάνει σταδιακά την παρουσία της στη Μέση Ανατολή μέσω διαφόρων επενδύσεων. Ενδεικτικά, η Κίνα έχει έλθει σε συμφωνία με το Ιράν για επενδύσεις αξίας $400 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times. Ακόμη, το κινεζικό επιχειρείν έχει συνεισφέρει στην κατασκευή και στη διαχείριση τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο Άμπου Ντάμπι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και σε επιπλέον δύο λιμένες στο Ισραήλ. Τέλος, αναλυτές αποδίδουν τις κινήσεις της Κίνας στην αναγνώριση της Μέσης Ανατολής ως σημαντικής αρτηρίας του Belt and Road Initiative.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.