Αποδυναμωμένη παραμένει η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, και δη εκείνη των VLCCs, όπου η χαμηλή ζήτηση σε συνάρτηση με την αύξηση της προσφοράς σε ορισμένα routes έχουν οδηγήσει τα κέρδη στη spot αγορά σε επίπεδα υπό το μηδέν. Όπως καταδεικνύουν δεδομένα της Signal Ocean Platform, οι τιμές στο route Αραβικός Κόλπος-Άπω Ανατολή (Ras Tanura – Ningbo) διαμορφώθηκαν την Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου στο Worldscale (WS) 32, ενώ το TCE στα $-511.
Ειδικότερα, οι ναύλοι για το εν λόγω route παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα από τις αρχές του έτους και από τότε έχουν κατά μέσο όρο διαμορφωθεί στο WS 35. Τα δεδομένα της Signal για το προηγούμενο έτος καταδεικνύουν ότι η ναυλαγορά στο route Αραβικός Κόλπος-Άπω Ανατολή έχει κυμανθεί σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα επί σειρά μηνών. Ενδεικτικά, για το 2021, ο μέσος όρος του WS κυμάνθηκε στο 35, σε εύρος WS 28,5 – WS 46,5.
Παράλληλα, γράφημα της Signal αναφορικά με την προσφορά πλοίων καταδεικνύει τη δραστική επίδραση της υπερπροσφοράς στους ναύλους.
Όπως διαφαίνεται, η ναυλαγορά και η προσφορά πλοίων κινούνται αντίθετα. Προκειμένου να σημειωθεί βελτίωση της ναυλαγοράς, είναι απαραίτητο η προσφορά πλοίων να βρίσκεται σε μειωμένα επίπεδα.
Τέλος, αβέβαιο παραμένει το πότε θα παρατηρηθεί ανάκαμψη στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, ωστόσο πληθώρα αναλυτών εκτιμούν ότι δεν θα καταγραφούν ουσιαστικές διορθώσεις εντός του α’ εξαμήνου του έτους.