Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς επί σειρά μηνών υπογραμμίζουν πως η ναυλαγορά των dry θα κυμανθεί σε ιδιαίτερα θετικά επίπεδα βραχυπρόθεσμα.
Την εκτίμηση αυτή αντικατοπτρίζουν οι τελευταίες εξελίξεις στις αγοραπωλησίες πλοίων, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons. Πιο συγκεκριμένα, από τις αρχές του έτους έχουν πωληθεί στη second-hand αγορά 75 bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 4,6 εκατ. dwt.
Παράλληλα, πρόσφατα πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για LNG και ethane carriers, σύμφωνα με την Clarksons, αλλά και για PCTCs (Pure Car Truck Carriers) κατανάλωσης LNG, αντικατοπτρίζοντας τη στροφή της βιομηχανίας σε καύσιμα χαμηλότερου ανθρακικού αποτυπώματος. Εκτός αυτών, συμφωνήθηκε η ναυπήγηση ενός ice class MR tanker. Μετά τις πρόσφατες ναυπηγικές κινήσεις, οι παραγγελίες από τις αρχές του έτους έχουν διαμορφωθεί στα 112 πλοία.
Από την άλλη, καταγράφονται εξαιρετικά υψηλές τιμές διάλυσης, απόρροια μεταξύ άλλων της αβεβαιότητας που επικρατεί για τη βραχυπρόθεσμη παραγωγή χάλυβα της Κίνας. Ενδεικτικά, η τιμή διάλυσης ενός VLCC στο Πακιστάν είναι ίση με $650/ldt, καταγράφοντας εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως των $10/ltd.