Το BRI, «δίκοπο μαχαίρι» για το Πακιστάν;

Το BRI, «δίκοπο μαχαίρι» για το Πακιστάν;

83
Το BRI, «δίκοπο μαχαίρι» για το Πακιστάν;

Ο πρωθυπουργός του Πακιστάν, Imran Khan, χαιρέτισε το Belt and Road Initiative της Κίνας ως ένα μέσο για την πάταξη της φτώχειας στη χώρα του, την ίδια ώρα που οικονομικοί και γεωπολιτικοί αναλυτές κυρίως στη Δύση εκφράζουν τον σκεπτικισμό τους για το μεγαλεπήβολο σχέδιο.

Σε πρόσφατη συνέντευξη, που αναδημοσιεύτηκε από πληθώρα κινεζικών ΜΜΕ, ο Πακιστανός πρωθυπουργός εξέφρασε την άποψη ότι οι καχυποψίες για το CPEC (China-Pakistan Economic Corridor) και το λιμάνι Gwadar δεν έχουν λογική, συμπληρώνοντας ότι η Κίνα αποτελεί ένα οικονομικό μοντέλο που θα πρέπει να ακολουθήσει το Πακιστάν εάν θέλει να περιορίσει τη φτώχεια.

Το CPEC αποτελεί την κορωνίδα των projects της Κίνας στη χώρα της Νότιας Ασίας υπό το BRI, ενώ το λιμάνι Gwadar συνιστά πολλά υποσχόμενο εγχείρημα για την ενίσχυση της συνδεσιμότητας στην περιοχή.

«Βλέπουμε το CPEC και το λιμάνι Gwadar ως μια σημαντική ευκαιρία για τη γεωοικονομία μας και θεωρούμε ότι δεν είναι αποκλειστική υπόθεση μόνο της Κίνας και του Πακιστάν. Καλούμε όποια άλλη χώρα το επιθυμεί να συμμετάσχει και να επενδύσει στα projects του CPEC», σχολίασε ακόμη ο πρωθυπουργός του Πακιστάν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κhan ήταν από τους λίγους ηγέτες που παρακολούθησαν από κοντά την τελετή έναρξης των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων. Εν συνεχεία συναντήθηκε με τον Κινέζο ομόλογό του Li Keqiang και οι δυο τους υπέγραψαν συμφωνία για την έναρξη της δεύτερης φάσης του CPEC.

Το Πακιστάν αποτελεί εκ των στενότερων εταίρων σε διπλωματικό και επενδυτικό μέτωπο, σε μια περίοδο κατά την οποία το Πεκίνο είναι αντιμέτωπο με αυξανόμενες πιέσεις από χώρες της Δύσης. Βέβαια, για το CPEC το Πακιστάν έχει δανειστεί από την Κίνα $62 δισ., αναζητώντας παράλληλα ένα πρόγραμμα bailout από το ΔΝΤ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.