Flag States: Γιατί η ευημερία των ναυτικών πρέπει να είναι ύψιστη προτεραιότητα

Flag States: Γιατί η ευημερία των ναυτικών πρέπει να είναι ύψιστη προτεραιότητα

160
Flag States: Γιατί η ευημερία των ναυτικών πρέπει να είναι ύψιστη προτεραιότητα

Το International Chamber of Shipping (ICS) δημοσιοποίησε τη λίστα με τις επιδόσεις των Flag States βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως είναι τα Pοrt State Controls, η επικύρωση διεθνών συμβάσεων, η συμμετοχή σε συνεδριάσεις του ΙΜΟ, η ηλικία του στόλου κ.ά.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, στόχος του report Flag State Performance Table (2021/2022) είναι η αξιολόγηση του εκάστοτε Flag State από πλοιοκτήτες και διαχειριστές πριν από τη χρήση του. Την ίδια ώρα, στόχος είναι να ενθαρρυνθούν πλοιοκτήτες και διαχειριστές να ασκούν πιέσεις στις διοικήσεις των κρατών σημαίας για περαιτέρω βελτιώσεις, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ασφάλεια στη θάλασσα, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τις συνθήκες εργασίας και ζωής των ναυτικών.

Η φετινή λίστα δείχνει πτώση της καταγραφής του status των εθνικών προτύπων εργασίας υπό τον ILO, συμπεριλαμβανομένης της MLC, υπογραμμίζοντας τις πιέσεις που ασκεί η πανδημία στους ναυτικούς, στις κυβερνήσεις και στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ως απόρροια, βάσει του κριτηρίου για την αξιολόγηση των flag states σε ό,τι αφορά την καταγραφή του status των προτύπων εργασίας υπό τον ILO, καταγράφεται μια πτώση 6% στα Flag States που επιτυχώς εκπλήρωσαν τις απαιτήσεις.

Η αρμόδια επιτροπή, η οποία είναι επιφορτισμένη με την εκπόνηση της έκθεσης, σημειώνει ότι, σε σχέση με πέρυσι, υπήρξε σημαντική μείωση στα reports που παραλήφθηκαν έως την προθεσμία της 1ης Οκτωβρίου 2021. Σε σύνολο 2.004 reports σε θέματα προτύπων εργασίας που απαίτησε η επιτροπή από τις κυβερνήσεις το 2021, μόλις το 42,9% αυτών εκπληρώθηκε. Το αντίστοιχο ποσοστό έναν χρόνο πριν ήταν 70,7%. Τα ευρήματα αυτά έρχονται σε αντίθεση με τις γενικά ισχυρές επιδόσεις από τα περισσότερα κράτη σημαίας, σε κριτήρια όπως τα Pοrt State Controls (PSC) και η επικύρωση διεθνών συμβάσεων.

«Η πανδημία ήταν μια πρόκληση για όλους μας και μια πρόκληση που τα κράτη σημαίας έπρεπε επίσης να αντιμετωπίσουν. Η πτώση στην καταγραφή των προδιαγραφών εργασίας αποτελεί περαιτέρω απόδειξη ότι η ευημερία των ναυτικών υπήρξε ένα ακούσιο θύμα της πανδημίας. Το report συνιστά μια υπενθύμιση ότι τα κράτη σημαίας θα πρέπει να έχουν την ευημερία των ναυτικών ως ύψιστη προτεραιότητα», σχολίασε ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS.

Μεταξύ των δέκα μεγαλύτερων νηολογίων (σε όρους dwt) τα οποία καλύπτουν το 75% του παγκόσμιου στόλου, κανένα δεν είχε πάνω από δύο δείκτες ενδεχόμενης αρνητικής απόδοσης, ενώ πέντε από αυτά δεν είχαν κανέναν αρνητικό δείκτη.

Τα ευρήματα καταδεικνύουν επίσης ότι οι διαφορές μεταξύ «παραδοσιακών» και «ανοικτών» νηολογίων δεν είναι σημαντικές, καθώς μεταξύ των κορυφαίων, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, νηολογίων συγκαταλέγονται αρκετά «ανοικτά» νηολόγια. Μπορεί να βρείτε το Flag State Performance Report 2021/2022 εδώ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.