Προσεχώς το υδρογόνο ως καύσιμο στις θαλάσσιες μεταφορές της Σουηδίας

Προσεχώς το υδρογόνο ως καύσιμο στις θαλάσσιες μεταφορές της Σουηδίας

310
Προσεχώς το υδρογόνο ως καύσιμο στις θαλάσσιες μεταφορές της Σουηδίας

Η σουηδική εταιρεία Rederi AB Gotland αναπτύσσει, σε συνεργασία με τις εταιρείες Destination Gotland και Gotland Tech Development, ένα καινοτόμο Rο-Pax πλοίο, το οποίο θα τροφοδοτείται με καύσιμο υδρογόνο και θα αποτελέσει το πρώτο πλοίο της κατηγορίας του που θα επιχειρεί στη Σουηδία.

Το πλοίο, με την ονομασία «Gotland Horizon», αναμένεται να είναι έτοιμο έως το 2030, οπότε και θα ξεκινήσει τα δρομολόγιά του από και προς το νησί Gotland της Σουηδίας.

Το καινοτόμο Ro-Pax πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει 1.900 επιβάτες και 600 αυτοκίνητα ή 100 φορτηγά, ενώ θα διαθέτει έναν συνδυασμό αεριοστροβίλων και ατμοστροβίλων, που θα του επιτρέπουν, εκτός από υδρογόνο, να καταναλώνει και άλλα μη ορυκτά εναλλακτικά καύσιμα.

Ως φορέας ενέργειας χωρίς άνθρακα, το υδρογόνο αποτελεί μία από τις επικρατέστερες επιλογές για τα μείγματα καυσίμων του μέλλοντος, αν και προς το παρόν η ανάπτυξη πλοίων κατανάλωσης υδρογόνου καθώς και των σχετικών υποδομών ανεφοδιασμού του εν λόγω καυσίμου βρίσκεται σε αρχικό στάδιο.

Σύμφωνα με τον Marcus Risberg, CEO της σουηδικής ακτοπλοϊκής εταιρείας Destination Gotland, μόλις οι εκπομπές CO2 του ναυτιλιακού κλάδου τιμολογηθούν, η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων θα γίνεται ολοένα και ακριβότερη. Η ανάπτυξη του εν λόγω πλοίου θα επιτρέψει στην Destination Gotland να συνεισφέρει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, προσφέροντας στους επιβάτες της τη δυνατότητα να ταξιδεύουν από και προς το Gotland με ένα πλοίο που θα καταναλώνει μη ορυκτά καύσιμα.

Φωτό: Rederi AB Gotland

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.