Χαμόγελα στην αγορά των gas carriers

Χαμόγελα στην αγορά των gas carriers

172
Χαμόγελα στην αγορά των gas carriers

Ανοδική πορεία καταγράφει η αγορά ναυπηγήσεων gas carriers εντός του 2021. Σύμφωνα με μηνιαία έκθεση της VesselsValue, τα συνολικά κεφάλαια που διατέθηκαν σε παραγγελίες gas carriers την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου ανήλθαν σε $19 δισ., αυξημένα κατά 144% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020 ($8 δισ.). Σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση, τα κεφάλαια αυτά αφορούν τη ναυπήγηση 161 gas carriers.

Παρεμφερή δεδομένα παρουσιάζει και ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Clarksons, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για 72 LNGCs και 95 LPG carriers (σύνολο 167 πλοία). Ακόμη, τα διατεθέντα ποσά ανήλθαν σε $13,021 δισ. για τα LNGCs και σε $5,803 δισ. για τα LPG carriers (σύνολο $18,824 δισ.).

Σε ό,τι αφορά τη ναυλαγορά, η VesselsValue υπογραμμίζει πως σημειώνει υψηλά τριετίας, με τη διαδρομή BLNG1 (Gladstone-Τόκιο) να προσφέρει κέρδη άνω των $375.000 ημερησίως. Αντίστοιχα τα συμπεράσματα και της Clarksons στη διαδρομή αυτή, με τα δεδομένα του ναυλομεσιτικού οίκου να δείχνουν πως στις αρχές Δεκεμβρίου τα ημερήσια κέρδη στην BLNG1 ήταν ίσα με περίπου $380.500 ημερησίως.

gas
Διαδρομή BLNG1: Gladstone (Αυστραλία) – Τόκιο (Ιαπωνία), Πηγή: The Baltic Exchange.

Τέλος, διάφοροι αναλυτές μεταξύ άλλων και εκείνοι της Simpson Spence & Young (SSY) παραμένουν αισιόδοξοι για την πορεία της ναυλαγοράς LNG, καθώς τα διαθέσιμα slots στα νοτιοκορεατικά και κινεζικά ναυπηγεία θα είναι περιορισμένα έως το 2026 ενώ οι επικείμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί κρατούν συγκρατημένες τις παραγγελίες.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.