Ηνωμένο Βασίλειο: Κραυγή αγωνίας για την έλλειψη οδηγών φορτηγών

Ηνωμένο Βασίλειο: Κραυγή αγωνίας για την έλλειψη οδηγών φορτηγών

165
Ηνωμένο Βασίλειο: Κραυγή αγωνίας για την έλλειψη οδηγών φορτηγών

Η έλλειψη οδηγών στο Ηνωμένο Βασίλειο οφείλεται σε πληθώρα λόγων, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times. Το μεταβλητό πολύωρο εβδομαδιαίο ωράριο των οδηγών φορτηγών, η νωχελική αύξηση των απολαβών σε σύγκριση με άλλα επαγγέλματα με λιγότερες ευθύνες και κούραση, η αλλαγή στο νομικό πλαίσιο του Ηνωμένου Βασιλείου όπως και το Brexit αυτό καθαυτό αποτελούν, μεταξύ άλλων, κομβικούς λόγους που οικοδόμησαν την τωρινή κατάσταση.

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως οι περιορισμοί που τέθηκαν προς αντιμετώπιση της Covid-19 περιόρισαν ή έθεσαν σε ολική παύση τη διεξαγωγή εξετάσεων για την κατάρτιση νέων οδηγών. Έτσι, οδηγοί που φιλοδοξούσαν να εισέλθουν στον συγκεκριμένο τομέα εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στις χώρες τους.

Ταυτόχρονα, όλα τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα σε μια περίοδο όπου οι εταιρείες λιανικών πωλήσεων παραδοσιακά προβαίνουν σε εκτεταμένες παραγγελίες. Ο λόγος είναι η διασφάλιση της ομαλότητας των λειτουργιών τους με φόντο την επικείμενη αύξηση της κατανάλωσης ενόψει και των Χριστουγέννων.

Ωστόσο, το Ηνωμένο Βασίλειο δεν χρειάστηκε να περιμένει μέχρι τα Χριστούγεννα για να ζήσει τις συνέπειες της έλλειψης οδηγών. Καθώς δεν υπάρχουν αρκετοί οδηγοί για να μεταφέρουν τα παράγωγα της διύλισης πετρελαίου στα πρατήρια καυσίμων, πολλοί πολίτες έτρεξαν να προμηθευτούν καύσιμα, οδηγώντας σε εξάλειψη, σχεδόν, των αποθεμάτων. Εν μέσω της κατάστασης, η κυβέρνηση προέβη σε κινητοποίηση του στρατού, την Τρίτη 5 Οκτωβρίου, προκειμένου φορτία καυσίμων να παραδοθούν στα πρατήρια.

Επιπλέον, ανακοινώθηκε πως η βρετανική κυβέρνηση θα εκδώσει 10.500 προσωρινές βίζες. Μόλις οι 5.000 εξ αυτών θα δοθούν σε heavy goods vehicle (HGV) οδηγούς, πολύ λιγότερες απ’ ό,τι θεωρείται απαραίτητο για να αντιμετωπιστεί η αυξημένη ζήτηση. Επιπλέον, οι εν λόγω βίζες θα είναι προσωρινές, με διάρκεια έως τις 24 Δεκεμβρίου του 2021. Πρόσφατα ανακοινώθηκε πως 300 από αυτές θα εκδοθούν άμεσα, με στόχο την άφιξη καταρτισμένων οδηγών, οι οποίοι θα είναι σε θέση να οδηγήσουν βυτιοφόρα και να αποσυμπιέσουν την εφοδιαστική αλυσίδα καυσίμων. Επί του παρόντος και βάσει δηλώσεων του Βρετανού πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον, 127 οδηγοί έχουν προβεί στην κατάθεση αίτησης.

Τέλος, μια θετική εξέλιξη για το Λονδίνο είναι η αλλαγή στη φορολόγηση των οδηγών η οποία έλαβε χώρα στη Ρουμανία. Η αλλαγή αυτή, σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερα αυξημένες απολαβές για οδηγούς αυτή την περίοδο στο Ηνωμένο Βασίλειο, είναι αρκετά πιθανό να προσελκύσει πολλούς Ρουμάνους οδηγούς στους δρόμους της Μεγάλης Βρετανίας. Σύμφωνα με συνδικάτα, μια μακροπρόθεσμη λύση απαιτεί την καθολική αύξηση των απολαβών των οδηγών, οι οποίοι είναι αντιμέτωποι με προκλήσεις τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχικό επίπεδο.

Φωτό: Andy Rain/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.