Γιατί η κόντρα Κίνας-Αυστραλίας δεν αποτελεί απαραίτητα κακό οιωνό για τα dry

Γιατί η κόντρα Κίνας-Αυστραλίας δεν αποτελεί απαραίτητα κακό οιωνό για τα dry

416
Γιατί η κόντρα Κίνας-Αυστραλίας δεν αποτελεί απαραίτητα κακό οιωνό για τα dry

Η συνεχιζόμενη διαμάχη Κίνας-Αυστραλίας φαίνεται πως επηρεάζει σημαντικά το διμερές εμπόριο των δύο χωρών και, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO, τους πρώτους επτά μήνες του έτους οι κινεζικές εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα άγγιξαν μόλις τους 780.000 τόνους. Πρόκειται για μείωση της τάξεως του 98,6% συγκριτικά με τους 56,8 εκατ. τόνους το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Το 2020 πραγματοποιήθηκαν 697 ταξίδια για τη μεταφορά άνθρακα μεταξύ Αυστραλίας και Κίνας, σύμφωνα με την BIMCO. Από αυτά, το 59,1% πραγματοποιήθηκε με Panamaxes και το 35,3% με Capesizes. Αντιθέτως, φέτος μόλις δεκατέσσερα ταξίδια έχουν καταγραφεί μεταξύ των δύο χωρών για τη μεταφορά άνθρακα, με τα οκτώ να αφορούν Panamaxes.

Από την άλλη πλευρά, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα από την Ινδονησία έχουν αυξηθεί κατά 45,2%, από τους 76,4 εκατ. τόνους τους πρώτους επτά μήνες του 2020 στους 110,9 εκατ. τόνους φέτος. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της Ινδονησίας στις εισαγωγές άνθρακα της Κίνας ανήλθε στο 60,4% ενώ αντιθέτως αυτό της Αυστραλίας «κατέρρευσε» στο 0,4% για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2020.

Παρά τη βουτιά στις ροές προς την Κίνα, οι συνολικές αυστραλιανές εξαγωγές άνθρακα σημείωσαν, την υπό εξέταση περίοδο, αύξηση της τάξεως των 400.000 τόνων. Οι εξαγωγές προς Ινδία και Νότια Κορέα αυξήθηκαν κατά 22,3 εκατ. τόνους (+96,3%) και κατά 15 εκατ. τόνους (+72,2%) αντίστοιχα.

Συνολικά, τους πρώτους επτά μήνες του 2021, οι αυστραλιανές εξαγωγές άνθρακα έφτασαν τους 223,4 εκατ. τόνους, αριθμός ο οποίος, με εξαίρεση το 2020, αποτελεί τον μικρότερο από το 2015. Παρά το γεγονός αυτό, οι νέοι προορισμοί για τον αυστραλιανό άνθρακα δεν σημαίνουν απαραίτητα πτώση των τονομιλίων, εξηγεί η BIMCO. Αντιθέτως, η μέση απόσταση που έχει καλυφθεί ανά τόνο έχει αυξηθεί κατά 4.603 μίλια (+6,6% σε σχέση με πέρυσι), με αποτέλεσμα να ευνοείται η αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

«Καθώς η ανισορροπία στο εμπόριο άνθρακα μεταξύ Αυστραλίας και Κίνας εισέρχεται στον δεύτερο χρόνο της, πραγματοποιούνται νέες συμφωνίες μεταξύ αγοραστών και πωλητών στην προσπάθειά τους να καλύψουν τα κενά από τις περιοριστικές εμπορικές πολιτικές. Οι αλλαγές αυτές εντάσσονται στην ευρύτερη εικόνα των dry, η οποία επηρεάζεται από συμφορήσεις στα λιμάνια, ιδιαίτερα της Ασίας, ωθώντας προς τα επάνω τους ναύλους», σημειώνει ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Peter Sand.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.