Tι σημαίνει η απόφαση της CMA CGM να «παγώσει» την αύξηση στους ναύλους

Tι σημαίνει η απόφαση της CMA CGM να «παγώσει» την αύξηση στους ναύλους

560
Tι σημαίνει η απόφαση της CMA CGM να «παγώσει» την αύξηση στους ναύλους

Από τις αρχές του 2021 οι spot ναύλοι στην αγορά τακτικών γραμμών παρουσιάζουν σημαντική αύξηση, απόρροια της λιμενικής συμφόρησης αλλά και των ανισορροπιών μεταξύ ζήτησης και προσφερόμενης χωρητικότητας.

Σε ανακοίνωσή της η CMA CGM τονίζει ότι παρά το γεγονός ότι η αύξηση αυτή θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, ο γαλλικός όμιλος θα «παγώσει» τις αυξήσεις στους ναύλους για όλες τις υπηρεσίες που διαχειρίζεται μέσω των brands του (CMA CGM, CNC, Containerships, Mercosul, ANL, APL).

Η απόφαση της CMA CGM θα έχει ;άμεση ισχύ και έως την 1η Φεβρουαρίου 2022. Την ίδια ώρα, στην ανακοίνωση της εταιρείας σημειώνεται ότι ενισχύει σημαντικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες της έχοντας αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα του υπό διαχείριση στόλου της κατά 11% από τις 31 Δεκεμβρίου 2019. Παράλληλα τους τελευταίους 15 μήνες η CMA CGM έχει αυξήσει τον στόλο containers κατά 780.000 TEUs.

Η απόφαση της γαλλικής εταιρείας προκάλεσε μια κάποια αίσθηση στους κύκλους της αγοράς. Σε επικοινωνία των Ναυτικών Χρονικών με τον κ. Φίλιππο Προκοπάκη, Commercial Manager της Danaos Shipping, o ίδιος σχολίασε:  «Η πραγματικότητα είναι ότι οι spot freight ναύλοι έχουν πιθανώς φτάσει στο μέγιστο επίπεδό τους και σίγουρα θεωρώ ότι η αγορά βλέποντας τη προσδοκώμενη ζήτηση του 2022 έχει προδικάσει το ταβάνι τους. Άρα η ανακοίνωση είναι μια καλή και έξυπνη κίνηση χωρίς ρίσκο για την εταιρεία η οποία πρώτη ουσιαστικά τονίζει ότι από τώρα και στο εξής η προτεραιότητα της θα είναι οι μακροχρόνιες συμβάσεις της και οι πελάτες με τους οποίους έχει διαχρονική σχέση και πιθανώς τελευταία έχει δυσαρεστήσει (όπως και όλοι οι ανταγωνιστές της).

Δεν περιμένω άμεσα μεγάλες αλλαγές στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις τακτικές γραμμές καθώς τα προβλήματα λιμενικής συμφόρησης αλλά και των ανισορροπιών μεταξύ ζήτησης και προσφερόμενης χωρητικότητας συνεχίζουν να είναι υπαρκτά και θα χρειαστεί ακόμα κάποιος εύλογος καιρός για να περάσουμε ξανά σε κάποια φάση ισορροπίας άρα και αποκλιμάκωσης».

Φωτό: JUSTIN LANE/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.