Στις 14 Ιουλίου του 2021, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τη δέσμη «Προσαρμογή στον στόχο του 55 %» («Fit for 55»). H δέσμη αποτελείται από μια σειρά προτάσεων για την αναθεώρηση και την επικαιροποίηση της ενωσιακής νομοθεσίας για το κλίμα και το περιβάλλον, εκ των οποίων αρκετά έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη ναυτιλία. Μεταξύ άλλων σημαντικά είναι τα ακόλουθα μέτρα που προτείνονται:
· Το EU Emissions Trading System (EU ETS), το οποίο είναι σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών, στην ανανεωμένη έκδοση του οποίου συμπεριλήφθη η ναυτιλία.
· Το FuelEU Maritime, το οποίο θέτει προδιαγραφές για τα καύσιμα που χρησιμοποιούν πλοία τα οποία προσδένουν σε ευρωπαϊκούς λιμένες.
· Το Revision of the Energy Taxation Directive στοχεύει στην αναθεώρηση του συστήματος φορολόγησης των ενεργειακών προϊόντων.
Σε ό,τι αφορά την αντίδραση συλλογικών φορέων της ναυτιλίας, το Ναυτικό Επιμελητήριο Κύπρου ανακοίνωσε πως η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας δεν δύναται να αποτελέσει μονάχα ευθύνη των πλοιοκτητών. Αντιθέτως, πρέπει να είναι μια συλλογική δράση όλων όσων συμμετέχουν στον κλάδο θαλάσσιων μεταφορών της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ακόμη, την απογοήτευση του περί της έλλειψης πρωτοβουλιών για τη χρηματοδότηση ερευνών, εξέφρασε το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο.