Όπως αναφέρει η BIMCO σε έκθεση της, για τους πρώτους επτά μήνες του 2021, η εικόνα της αγοράς των δεξαμενοπλοίων που παρουσιάστηκε, ήταν μία από τις πιο αδύναμες των τελευταίων ετών, καθώς η ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου ήταν χαμηλή. Παρά την κατάσταση αυτή, οι ναυτιλιακές εταιρείες φαίνονται απρόθυμες να συρρικνώσουν τους στόλους τους. Συγκεκριμένα, μόλις 3 VLCCs πωλήθηκαν για διάλυση, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου.
Επιπλέον, ο μικρός αριθμός διαλύσεων VLCCs έρχεται σε μια περίοδο αυξημένων τιμών χάλυβα σε Μπανγκλαντές, Ινδία και Πακιστάν, οι οποίες συνιστούν τις σημαντικότερες χώρες διάλυσης πλοίων. Αυτή η αύξηση στην τιμή του χάλυβα, υπογραμμίζει η έκθεση της BIMCO, είναι απόρροια τόσο των λιγοστών πλοίων που πωλούνται για διάλυση, όσο και της ανοδικής πορείας των τιμών του χάλυβα γενικότερα.
Πάντως, ο «λήθαργος» της αγοράς των διαλύσεων δεν φαίνεται να επηρεάζει τις αγοραπωλησίες πλοίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την VesselsValue, 69 VLCCs άλλαξαν χέρια την περίοδο υπό εξέταση. Σημειώνεται πως σε ολόκληρο το 2020, οι αγοραπωλησίες VLCCs ανήλθαν σε 91.
O Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, δήλωσε πως οι κύριοι λόγοι που η αγορά διαλύσεων βρίσκεται σε τόσο χαμηλά επίπεδα είναι δύο: η ρευστότητα που προσφέρουν τα ισχυρά κέρδη που σημειώθηκαν το 2020 και οι υψηλές τιμές που καταγράφονται στην αγορά των second-hand.