Αλλαγές πληρωμάτων… ώρα μηδέν

Αλλαγές πληρωμάτων… ώρα μηδέν

787
Αλλαγές πληρωμάτων… ώρα μηδέν

Mόνο καλύτερη δεν θα πρέπει να θεωρείται η κατάσταση με τις αλλαγές πληρωμάτων, δεδομένου ότι οι νέες μεταλλάξεις του κορονοϊού οδηγούν τις κυβερνήσεις σε περιοριστικά μέτρα σε σημαντικά ναυτικά έθνη και κόμβους αντικαταστάσεων ναυτικών, ιδιαίτερα στην Ασία. Την ίδια ώρα, η περιορισμένη πρόσβαση των ναυτικών στα εμβόλια φαίνεται να δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.

Στο πλαίσιο αυτό, ο δείκτης Neptune Declaration Crew Change Indicator του Ιουλίου συνιστά ότι η ανθρωπιστική κρίση των αλλαγών πληρωμάτων επιδεινώνεται. Τα συγκεντρωτικά στοιχεία των δέκα διαχειριστριών εταιρειών που συμμετέχουν στη διαμόρφωση του δείκτη καταδεικνύουν ότι το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται σε πλοία έχοντας ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους αυξήθηκε από το 7,2% στο 8,8%. Παράλληλα, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται στα πλοία πάνω από 11 μήνες αυξήθηκε από το 0,4% στο 1%. Μάλιστα από τον Μάιο, όταν και πρωτοδημοσιοποιήθηκε ο δείκτης, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται σε πλοία έχοντας ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους κινήθηκε από το 5,8% στο 8,8%, το οποίο αποτελεί αύξηση 51,7%.

Ο Jeremy Nixon, CEO της ONE, με αφορμή τα ανωτέρω σημειώνει τα εξής: «Οι ναυτικοί παίζουν έναν ζωτικής σημασίας ρόλο για τη διατήρηση των εφοδιαστικών αλυσίδων, παραδίδοντας αγαθά υγειονομικής περίθαλψης, τρόφιμα, καταναλωτικά προϊόντα. Χωρίς αυτούς, το 80% των καλαθιών στα καταστήματα θα ήταν άδεια. Είμαστε υποχρεωμένοι να επιλύσουμε την κρίση των αλλαγών πληρωμάτων τώρα. Οι δυσκολίες στην πραγματοποίηση αλλαγών πληρωμάτων μπορούν εύκολα να ξεπεραστούν από τις κυβερνήσεις εάν πραγματικά αναλάβουν δράση. Όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει τρόπος».

«Η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων συνεχίζεται για πάνω από ενάμιση χρόνο, με το μεγαλύτερο κόστος να πέφτει στην ευημερία των ναυτικών και των οικογενειών τους. Η κατάσταση πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Χρειαζόμαστε συγκεκριμένη δράση, που να επιτρέπει την πραγματοποίηση αλλαγών πληρωμάτων με ασφαλή τρόπο», ήταν τα λόγια του Stephen Cotton, γενικού γραμματέα της International Transport Workers’ Federation.

Τέλος, ο κ. Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS, ανάφερε ότι η επίλυση της κρίσης απαιτεί όλοι οι ναυτικοί να έχουν προτεραιότητα στους εμβολιασμούς. Ο ίδιος επισήμανε ότι υπάρχει μια βελτίωση της κατάστασης στις ΗΠΑ και σε ορισμένα μέρη της Ευρώπης, ωστόσο η μεγάλη πλειονότητα των ναυτικών δεν μπορεί να εμβολιαστεί.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.