Oι προοπτικές για τα containerships

Oι προοπτικές για τα containerships

180
Oι προοπτικές για τα containerships

Αν και κατά το α΄ εξάμηνο του 2020 οι όγκοι μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων σημείωσαν μείωση κατά 6,8%, κατά το β΄ εξάμηνο η ζήτηση ανέκαμψε, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 4,2% σε σχέση με το 2019 σύμφωνα με την επισκόπηση της BIMCO.

Παρά τις μειώσεις που καταγράφηκαν στον όγκο των μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων το α΄ εξάμηνο, μόλις οι όγκοι άρχισαν να ανακάμπτουν στο δεύτερο μισό του έτους, οι ναύλοι ακολούθησαν ανοδική πορεία και μάλιστα στα επίπεδα-ρεκόρ που βρίσκονται σήμερα. Αντίστοιχα, η αύξηση της εμπορευματικής ζήτησης είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί και η ζήτηση για επιπλέον χωρητικότητα από τις εταιρείες τακτικών γραμμών, γεγονός που εκτόξευσε τις τιμές ναύλωσης όλων των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων, ανεξαρτήτως μεγέθους, σε σημαντικά υψηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα. Συνολικά, ο στόλος πλοίων εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 2,9% το 2020, με 857.616 TEUs να προστίθενται στην αγορά σε σύγκριση με τα 188.800 TEUs που αποσύρθηκαν.

Με το 2020 να κλείνει με σημαντική αύξηση της κερδοφορίας για τις εταιρείες τακτικών γραμμών, οι προοπτικές για το 2021 είναι εξίσου ευοίωνες. Η BIMCO αναμένει ότι το νέο έτος θα είναι ακόμα καλύτερο για την αγορά τακτικών γραμμών, καθώς οι τρέχουσες καθυστερήσεις θα διαρκέσουν μήνες, ενώ μέχρι να εξομαλυνθεί η κατάσταση στην αγορά οι μεταφορείς θα αξιοποιήσουν την τρέχουσα δυναμική που υπάρχει, προκειμένου να κλειδώσουν τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια των επόμενων δώδεκα μηνών σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα από αυτά του 2020.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.