Frontline: Υψηλά 12 ετών, παρά το κρίσιμο τελευταίο τρίμηνο του 2020

Frontline: Υψηλά 12 ετών, παρά το κρίσιμο τελευταίο τρίμηνο του 2020

113
Frontline: Υψηλά 12 ετών, παρά το κρίσιμο τελευταίο τρίμηνο του 2020

Την καλύτερη επίδοση των τελευταίων 12 ετών ανακοίνωσε η Frontline, καθώς η εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα.

Οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε $174,9 εκατ. το τελευταίο τρίμηνο του έτους ($338,0 εκατ. το τελευταίο τέταρτο του 2019), ενώ στο σύνολο του 2020 ο κύκλος εργασιών έφτασε τα $1.221,2 εκατ. ($957,3 εκατ. το 2019). Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε $412,9 εκατ. για το έτος, ενώ στο τρίμηνο η εταιρεία εμφάνισε ζημίες ύψους $9,2 εκατ.

Οι ναύλοι στη spot αγορά κατά το τελευταίο τέταρτο του 2020 ανήλθαν για τα VLCCs σε $17.200, στα Suezmaxes σε $9.800 και στα LR2 τα $12.500 ημερησίως.

Οι εκτιμήσεις της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο του 2021 δείχνουν, με βάση τις προσυμφωνημένες τιμές (για το 78% των ημερών), υψηλότερο TCE για τα VLCCs, στα $22.600, για τα Suezmaxes στα $17.800 και για τα LR2 στα $12.200 (με κλεισμένα συμβόλαια για το 68% και 65% των ημερών αντίστοιχα).

Επιπλέον, η εταιρεία πέτυχε την τριπλή αναδιάρθρωση δανειακών υποχρεώσεών της, ύψους $250,7 εκατ., $100,8 εκατ. και $133,7 εκατ., οι οποίες έληγαν το Q2 του 2021, καθώς επίσης και τη χρηματοδότηση πλοίων LR2, τα οποία ναυπηγούνται.

Ο Lars H. Barstad, προσωρινός διευθύνων σύμβουλος της Frontline Management AS, σχολίασε: «Το 2020, η Frontline κατέγραψε το ισχυρότερο αποτέλεσμα από το 2008, αλλά το τέταρτο τρίμηνο του έτους αντικατοπτρίζει τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουν οι αγορές των δεξαμενόπλοιων, καθώς συγκεντρώνεται ο όγκος των αποθεμάτων πετρελαίου. Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου αυξάνεται σταθερά και όλες οι κορυφαίες αγορές βασικών εμπορευμάτων δείχνουν προς μια ισχυρή ανάκαμψη για την παγκόσμια οικονομία το 2021. Η ζήτηση για δεξαμενόπλοια έχει παύσει, καθώς ο συνολικός όγκος του μεταφερόμενου πετρελαίου είναι περιορισμένος. Η εξέλιξη των τιμών του πετρελαίου δείχνει την επιστροφή της πραγματικής ζήτησης, ιδίως στην Ασία, όπου πλησιάζουμε στα προ Covid-19 επίπεδα. Όταν οι αγορές πετρελαίου στρέφονται στην εξόρυξη από την αποθεματοποίηση, ώστε να καλύψουν τους ζητούμενους όγκους από την αγορά, θα πρέπει να αναμένεται αυξανόμενη ζήτηση για εμπορευματικές μεταφορές. Πιστεύουμε ότι η Frontline είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί μια ανάκαμψη στα δεξαμενόπλοια μέσω των χαμηλών επιπέδων αναγκαίας ρευστότητας σε μετρητά και με έναν στόλο πλοίων φιλικών προς το περιβάλλον ως προς την κατανάλωση καυσίμων έτοιμων να διατεθούν στη spot αγορά».