Οι συνδυασμένες μεταφορές, το στοίχημα σε Βαλτική και Μαύρη Θάλασσα

Οι συνδυασμένες μεταφορές, το στοίχημα σε Βαλτική και Μαύρη Θάλασσα

82
Οι συνδυασμένες μεταφορές, το στοίχημα σε Βαλτική και Μαύρη Θάλασσα

To μεγαλύτερο λιμάνι της Πολωνίας, αυτό του Γκντανσκ, υπέγραψε πρόσφατα δήλωση πρόθεσης συνεργασίας (letter of intent) με την Ukrainian Sea Ports Authority για την εγκαινίαση ενός νέου διαδρόμου μεταφορών μεταξύ Βαλτικής και Μαύρης Θάλασσας.

Ο πρόεδρος του λιμένα Γκντανσκ, Lukasz Greinke, ανέφερε ότι έχει συσταθεί ομάδα εργασίας για την προώθηση της νέας οδού «Black Sea to the Baltic», με επίκεντρο τη μεταφορά εμπορευμάτων σε containers μέσω σιδηροδρόμου από τον πολωνικό λιμένα προς αυτόν της Οδησσού, τον μεγαλύτερο της Ουκρανίας. Κατά τον ίδιο, ο αρχικός στόχος είναι η εν λόγω σύνδεση να εξυπηρετείται με μία αμαξοστοιχία που θα ξεκινά από το Γκντανσκ προς την Ουκρανία.

«Έχουμε δύο στόχους με τον νέο διάδρομο συνδυασμένων μεταφορών “Black Sea to the Baltic”. Πρώτον να παρέχουμε μια εναλλακτική οδό στη Δυτική Ευρώπη για τα εμπορεύματα που έρχονται από πόλεις της ηπειρωτικής Κίνας, όπως η Xian, κατά μήκος του Silk Road και μέσω του Καζακστάν, πάνω από την Κασπία Θάλασσα προς το Αζερμπαϊτζάν και τη Γεωργία και από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Ουκρανία. Δεύτερον, θέλουμε να προσφέρουμε μια νέα οδό για τις ουκρανικές και τις τουρκικές εταιρείες, οι οποίες θέλουν να μεταφέρουν φορτία στην κεντρική και δυτική Ευρώπη και στη Σκανδιναβία μέσω του Γκντανσκ. Ήδη μιλάμε με Τούρκους πλοιοκτήτες σχετικά με τα οφέλη του νέου διαδρόμου σε όρους ταχύτητας και αποτελεσματικότητας», σχολίασε ο κ. Greinke.

To λιμάνι του Γκντανσκ αποτελεί ένα από τα πλέον αναπτυσσόμενα της Ευρώπης, και μάλιστα εντός του 2020 η διακίνηση φορτίων έχει διατηρηθεί κοντά στους 48 εκατ. τόνους, παρά την κρίση της πανδημίας. Σύμφωνα δε με το porteconomic.eu, το 2019 βρέθηκε στη 15η θέση των κορυφαίων ευρωπαϊκών λιμανιών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, όταν το 2007 ήταν στην 63η θέση.

Φωτό:Fantasylife/Pixabay