H εφοδιαστική αλυσίδα LNG… στο μάτι των Γερμανών εφοπλιστών

H εφοδιαστική αλυσίδα LNG… στο μάτι των Γερμανών εφοπλιστών

249
H εφοδιαστική αλυσίδα LNG… στο μάτι των Γερμανών εφοπλιστών

«Ως ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κράτη, η Γερμανία έχει ανάγκη από υποδομές προς υποστήριξη της ναυτιλιακής της βιομηχανίας για την ενεργειακή μετάβαση». Αυτά ήταν τα λόγια του διευθύνοντος συμβούλου της Γερμανικής Ένωσης Εφοπλιστών (Verband Deutscher Reeder ‒ VDR), Ralf Nagel, ο οποίος τόνισε πως η VDR υποστηρίζει εγχειρήματα τα οποία μπορούν να τεθούν άμεσα σε λειτουργία, όπως ο τερματικός στο Brunsbüttel.

Σε πρόσφατη συζήτησή του με τον Managing Director του εν λόγω τερματικού σταθμού, Rolf Brouwer, ο κ. Nagel αντάλλαξε απόψεις και ιδέες σχετικά με την εκμετάλλευση του γερμανικού τερματικού, καθώς και τις προοπτικές του.

Ο κ. Nagel τόνισε πως, κατά την άποψή του, το LNG αποτελεί το μοναδικό κατεξοχήν εμπορεύσιμο καύσιμο στην αγορά, με το οποίο η παγκόσμια ναυτιλία θα μπορέσει να ευθυγραμμιστεί πλήρως με τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει ο ΙΜΟ. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι είναι σημαντικό μακροπρόθεσμα η τεχνολογία LNG να διευκολύνει τη μεγάλης κλίμακας χρήση πράσινων καυσίμων εν πλω. Μια μηχανή πλοίου που καίει καύσιμα παράγωγα πετρελαίου δεν μπορεί να μετατραπεί σε καύσης «πράσινου αερίου», σε αντίθεση με μια μηχανή διπλού καυσίμου ή καύσης LNG, της οποίας το κόστος είναι ίσως μικρότερο.

Ο Rolf Brouwer δήλωσε: «Ο τερματικός σταθμός στο Brunsbüttel αποτελεί φιλόδοξο εγχείρημα, καθώς το φυσικό αέριο και συνεπώς το LNG παίζουν σημαντικό ρόλο για την ενεργειακή μετάβαση. Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει επίσης την πρόκληση της μείωσης των εκπομπών από τα πλοία της. Ο επικείμενος τερματικός του Brunsbüttel θα υποστηρίξει την εισαγωγή νέων, πιο βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων, ιδιαίτερα για τη ναυτιλία».

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η VDR, ο τερματικός θα λειτουργεί με δύο ειδικές αποβάθρες. Η μία θα διαχειρίζεται δεξαμενόπλοια τύπου Q-Max (μήκους περίπου 120-345 μ.), ενώ η άλλη θα διαχειρίζεται μικρότερα σε μέγεθος LNG tankers (μήκους 70-170 μ.).

Η μέγιστη ικανότητα εκφόρτωσης του λιμένα θα ανέρχεται στα 14.000 κ.μ. την ώρα, γεγονός που συνιστά ότι τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοία θα εκφορτώνονται σε περίπου είκοσι ώρες.

Φωτό: lloorraa/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.