Πυρκαγιές σε μηχανοστάσια πλοίων: Μέτρα πρόληψης και συνέπειες 

Πυρκαγιές σε μηχανοστάσια πλοίων: Μέτρα πρόληψης και συνέπειες 

590
Πυρκαγιές σε μηχανοστάσια πλοίων: Μέτρα πρόληψης και συνέπειες 

H International Union of Marine Insurance (ΙUMI) και η Διεθνής Ένωση Νηογνωμόνων (International Association of Classification Societies -IACS) σύστησαν πρόσφατα μια ομάδα εργασίας για τη μελέτη του σημαντικού ζητήματος της πρόκλησης πυρκαγιών σε μηχανοστάσια πλοίων.

Από τον Ιούνιο του 2019, εκπρόσωποι των IUMI και ΙΑCS μοιράζονται πληροφορίες αναφορικά με τέτοιου είδους περιστατικά εν πλω, τα οποία κυρίως προκαλούνται από διαρροές συστημάτων καυσίμων χαμηλής πίεσης και συστημάτων λίπανσης.  Σκοπός της συνεργασίας είναι και η αναγνώριση μεθόδων και διαδικασιών για την αντιμετώπιση του σημαντικού αυτού ζητήματος που απασχολεί πληρώματα, πλοιοκτήτες, operators και ναυλωτές.

Την ίδια ώρα το Norwegian Hull Club έχει προβεί στην συλλογή reports από τέτοια περιστατικά τα οποία έλαβαν χώρα την τελευταία δεκαετία και στην ανάπτυξη μιας έκθεσης με τα τελικά συμπεράσματά του.

Όπως σημειώνει η ΙUMI, ακόμη και μια μικρή πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο μπορεί να εξελιχθεί σε μεγαλύτερη και πιο επικίνδυνη, η οποία δύσκολα μπορεί να κατασβεστεί από τα μέλη του πληρώματος παρά την ετοιμότητά τους και τη χρήση κατάλληλων συστημάτων κατάσβεσης εντός του πλοίου. Οι πιο σημαντικοί κίνδυνοι που ανακύπτουν από τέτοια περιστατικά αφορούν την ασφάλεια του πληρώματος και του περιβάλλοντος. Παράλληλα δεν θα πρέπει να παραληφθεί το σημαντικό κόστος αποκατάστασης των ζημιών στο μηχανοστάσιο. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις το πλοίο μπορεί να ανακηρυχθεί ως «total loss» ανάλογα με το μέγεθος της καταστροφής.

Η ομάδα εργασίας των IUMI και IACS προσβλέπει στην εξεύρεση λύσεων σχετικές με τον σχεδιασμό των κινητήρων αλλά και στη βελτίωση του τρόπου επιθεωρήσεων με τελικό στόχο την εξάλειψη πυρκαγιών στα μηχανοστάσια πλοίων, απόρροια των διαρροών συστημάτων καυσίμων χαμηλής πίεσης και συστημάτων λίπανσης.