Κρουαζιέρα και πληρώματα: Θολό το τοπίο 

Κρουαζιέρα και πληρώματα: Θολό το τοπίο 

262
Κρουαζιέρα και πληρώματα: Θολό το τοπίο 

Το ζήτημα του επαναπατρισμού των ναυτικών της κρουαζιέρας φαίνεται να έχει ως επί το πλείστον λυθεί, καθώς μετά τη συνδρομή ενώσεων της βιομηχανίας κρουαζιέρας αλλά και ναυτεργατικών σωματείων περίπου 250.000 ναυτικοί παγκοσμίως έχουν καταφέρει να επιστρέψουν στις πατρίδες τους.  Ωστόσο παρά τη σημαντική αυτή πρόοδο,  η International Transport Workers Federation (ITF) προειδοποιεί ότι ακολουθούν δύσκολοι καιροί για την βιομηχανία της κρουαζιέρας.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του Τμήματος Ναυτικών της ITF, Dave Heindel, η πανδημία έβγαλε τον καλύτερο και συνάμα το χειρότερο εαυτό των ανθρώπων στην επιφάνεια. Από τη μία μεριά υπήρξαν οι κυβερνήσεις εκείνες, οι οποίες όπως δήλωσε ο κ. Heindel, έκλεισαν ντροπιαστικά τις πόρτες τους προς τους ναυτικούς, τη στιγμή που θα έπρεπε να κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να διευκολύνουν τον επαναπατρισμό των ναυτικών της κρουαζιέρας. Από την άλλη πλευρά βέβαια, η πανδημία κατάφερε να αναδείξει τα καλύτερα στοιχεία των ενώσεων και των σωματείων, οι εργαζόμενοι των οποίων συνεργάστηκαν άψογα και με ιδιαίτερο ζήλο για να λυθεί το ζήτημα του επαναπατρισμού των ναυτικών εν μέσω της πανδημίας.

Ο κ. Heindel πρόσθεσε ότι «έχουμε μονάχα σεβασμό και θαυμασμό για τους ναυτικούς. Αυτοί είναι οι άνθρωποι, οι οποίοι απλώς πήγαν στον εργασιακό τους χώρο και βρέθηκαν εγκλωβισμένοι σε ένα χώρο που πολλοί από αυτούς αποκάλεσαν «πλωτή φυλακή», καθώς δε μπορούσαν να κατέβουν στη ξηρά ούτε για να περπατήσουν. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους ναυτικούς για την υπομονή και το σθένος που επέδειξαν κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου».

Αναφορικά με τον επαναπατρισμό σχεδόν 250.000 ναυτικών, ο κ. Heindel δήλωσε ότι μολονότι αυτό είναι ένα σημαντικό επίτευγμα, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν και άλλοι περίπου 300.000 ναυτικοί σε εμπορικά πλοία, των οποίων οι συμβάσεις έχουν λήξει και παραμένουν εντός των πλοίων για περισσότερο από έναν χρόνο. Δεδομένου ότι ο αριθμός αυτών των ναυτικών, ολοένα και αυξάνεται, ο κ. Heindel τόνισε πως μία είναι η λύση: οι κυβερνήσεις πρέπει να δείξουν την απαραίτητη ευαισθητοποίηση και θέληση να συνδράμουν στην ομαλή διαδικασία αλλαγών πληρωμάτων, εξαιρώντας τους ναυτικούς από τους προβλεπόμενους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, ακριβώς όπως έγινε και στην περίπτωση των ναυτικών της κρουαζιέρας.

Ο Πρόεδρος του Cruise Ship Task Force της ITF, Johan Øyen, δήλωσε ότι οι συλλογικές προσπάθειες από τις ενώσεις αποτελούν ανθρωπιστική επιτυχία, παρά την αποτυχία κυβερνήσεων, των κρατών σημαίας και των port states να φανούν αντάξιες των νομικών και ανθρωπιστικών υποχρεώσεων και προσδοκιών.

Ωστόσο, ο κ. Øyen δεν παρέλειψε να τονίσει πως η ITF ανησυχεί για τα πρόσφατα περιστατικά κρουσμάτων Covid-19 εντός κρουαζιερόπλοιων, παρά το γεγονός ότι τουλάχιστον κάποια από αυτά, συνέβησαν λόγω της μη-λήψης των απαραίτητων μέτρων προστασίας. Παράλληλα, τόνισε πως κρουαζιέρες θα πρέπει να γίνονται μόνο εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Ο κ. Øyen, εξέφρασε την ελπίδα του ότι η διεθνής κοινότητα θα λάβει υπόψιν της τα δεινά των ναυτικών και ότι θα κάνει ό,τι είναι δυνατό προκειμένου αυτοί να γυρίσουν στις πατρίδες τους.

Φωτό: 22612/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.