Όσα απασχολούν τους Ασιάτες πλοιοκτήτες

Όσα απασχολούν τους Ασιάτες πλοιοκτήτες

138
Όσα απασχολούν τους Ασιάτες πλοιοκτήτες

Η ASA (Asian Shipowners’ Association) πραγματοποίησε την 29η Γενική της Συνέλευση στις 28 Μαΐου διαδικτυακά λόγω της πανδημίας, οπότε συζητήθηκαν πέντε θεματικές ενότητες:

Οι ναυτικοί ως key workers και ο επαναπατρισμός τους

Καθώς ο αντίκτυπος του κορονοϊού συνεχίζει να εξαπλώνεται στο νότιο ημισφαίριο, οι ναυτικοί εξακολουθούν να εργάζονται αδιάκοπα για την ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας,. Έχουμε όμως φτάσει σε ένα σημείο όπου περισσότεροι από 150.000 ναυτικοί έχουν ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους, δίχως να μπορούν να αποδεσμευτούν και να γυρίσουν στις πατρίδες τους. Η Asian Shipowners’ Association (ASA) παροτρύνει όλες τις κυβερνήσεις ανά τον κόσμο να εφαρμόσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα τα πρωτόκολλα του IMO σχετικά με τις ασφαλείς αλλαγές πληρωμάτων εν μέσω της πανδημίας, ειδικά στις χώρες με τη μεγαλύτερη προσφορά ναυτικών καθώς και στα κομβικά σημεία αλλαγής πληρωμάτων. Η επίτευξη λύσης στο φλέγον ζήτημα των πληρωμάτων καθίσταται πλέον αναγκαία για την απρόσκοπτη ροή του συστήματος μεταφορών και την κάλυψη βασικών αναγκών της παγκόσμιας κοινότητας.

Ο δρόμος προς μια πιο βιώσιμη ναυτιλία

Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία δεν έχει ξεπεράσει εντελώς την οικονομική κρίση της περιόδου 2008-2009. Μολονότι η εμφάνιση του κορονοϊού ήρθε να προσθέσει κι άλλους πονοκεφάλους για τον κλάδο, υπάρχει και ένα αρκετά θετικό στοιχείο: οι εκπομπές άνθρακα από τη ναυτιλία έχουν μειωθεί ραγδαία. Η ASA τονίζει, ότι καθώς ανακάμπτουμε από την κατάσταση της πανδημίας, η βιομηχανία δεν πρέπει να εφησυχάζει σχετικά με το θέμα του decarbonization.

Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ

H ASA χαιρετίζει την πρόσφατη επικύρωση από πλευράς Ινδίας της σύμβασης του Χονγκ Κονγκ για τις ασφαλείς διαλύσεις πλοίων. Παράλληλα σημειώνει ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να κινητοποιηθούν τόσο η Κίνα όσο και το Μπανγκλαντές για την επικύρωση της σύμβασης, που αποτελεί τεράστιο βήμα για μια πιο οικολογική πρακτική διάλυσης παλαιότερων πλοίων.

Σταθερότητα στο σύστημα τελών διέλευσης σε θαλάσσιες οδούς

Στη συνέλευση έγινε επίσης λόγος για την αύξηση των τελών διέλευσης από τις θαλάσσιες οδούς της Διώρυγας του Παναμά και του Σουέζ. Ιδιαίτερα για την περίπτωση του Καναλιού του Παναμά, η ASA εκφράζει τη δυσαρέσκειά της για την απρόσμενη αύξηση του κόστους των τελών διέλευσης και παροτρύνει τη διοίκηση του καναλιού να αναθεωρήσει την απόφασή της για την αύξηση και να εισακούσει τη δυσαρέσκεια των διαχειριστριών εταιρειών.

Πειρατεία στη δυτική Αφρική

Οι επιθέσεις σε πλοία που διασχίζουν τον Κόλπο της Γουινέας ολοένα και αυξάνονται. Οι τοπικές κυβερνήσεις μοιάζουν ανήμπορες να διευθετήσουν το θέμα της ασφαλούς ναυσιπλοΐας στη δυτική Αφρική, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ανθρώπινη ζωή και τα premiums των ναυτασφαλίσεων να αυξάνονται σημαντικά για τα πλοία που πλέουν στην περιοχή. Η ASA κάνει έκκληση στον IMO να συμπεριλάβει το ζήτημα της πειρατείας σε όλες τις συνελεύσεις του και να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του ζητήματος.