Αλλάζει η αεροπορική ταξιδιωτική εμπειρία

Αλλάζει η αεροπορική ταξιδιωτική εμπειρία

851
Αλλάζει η αεροπορική ταξιδιωτική εμπειρία

Με το πέρας του παρόντος κύματος του κορονοϊού να πλησιάζει, η αεροπορική βιομηχανία ετοιμάζεται για την επόμενη μέρα. Κάτι τέτοιο είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς ο αεροπορικός κλάδος έχει πληγεί ιδιαίτερα από την πανδημία.

Το βασικότερο ερώτημα που έχει δημιουργηθεί είναι το πώς θα είναι η επόμενη μέρα της βιομηχανίας και του αεροπορικού ταξιδιού, και ποια είναι η χρυσή τομή ανάμεσα στην ασφάλεια των επιβατών και την οικονομική επιβίωση των αερομεταφορέων. Στο κρίσιμο αυτό θέμα έχουν τοποθετηθεί διάφορες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, αλλά πρόσφατα ανακοίνωσε τις προτάσεις της και η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η οποία τάχθηκε κατά της κενής μεσαίας θέσης ανάμεσα στους επιβάτες, καθώς κάτι τέτοιο δεν θα συνέβαλε στην προστασία της υγείας των επιβατών σε σημαντικό βαθμό, ενώ ταυτόχρονα θα οδηγούσε σε σημαντική οικονομική πίεση των αεροπορικών εταιρειών. Στην απόφαση αυτή, σπουδαίο ρόλο παίζει και η χρήση φίλτρων αέρα HEPA στα αεροσκάφη, που χρησιμοποιούνται και στα νοσοκομεία, διασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα καθαρότητας του εισπνεόμενου αέρα εντός της καμπίνας.

Γι’ αυτόν τον λόγο, η Ένωση προτείνει την υποχρεωτική χρήση μάσκας και αλλαγές στον τρόπο επιβίβασης και εξυπηρέτησης των επιβατών με σκοπό την αποφυγή του συνωστισμού και τον δραστικό περιορισμό της ανθρώπινης επαφής. Επιπλέον, η IATA προτείνει τον περιορισμό της κίνησης των επιβατών εντός της καμπίνας κατά τη διάρκεια της πτήσης και συνιστά τη μείωση των διαπροσωπικών επαφών. Παράλληλα, συμβουλεύει τις αεροπορικές εταιρείες να περιορίσουν τις υπηρεσίες παροχής φαγητού, προκειμένου να μειωθεί η κίνηση του προσωπικού κατά τη διάρκεια της πτήσης στο ελάχιστο. Τέλος, η Ένωση προτείνει τον συχνότερο και βαθύτερο καθαρισμό της καμπίνας του αεροσκάφους με σκοπό την απολύμανσή του.

Μέχρι στιγμής, όλα τα παραπάνω παραμένουν προτάσεις, αλλά είναι εξαιρετικά πιθανό να γίνουν πραγματικότητα. Ήδη αρκετές αεροπορικές εταιρείες, όπως για παράδειγμα η Emirates, έχουν προβεί σε αλλαγές στην εξυπηρέτησή τους τόσο στο αεροδρόμιο όσο και εντός του αεροσκάφους.

Φωτό: Suhyeon Choi/Unsplash