Πονοκέφαλος για τα bulkers

Πονοκέφαλος για τα bulkers

981
Πονοκέφαλος για τα bulkers

Η αγορά των Capesizes εξακολουθεί να βρίσκεται σε περίοδο ύφεσης κυρίως λόγω των άμεσων και έμμεσων συνεπειών της συνεχούς εξάπλωσης του κορονοϊού, ωστόσο ο τομέας των μικρότερων φορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων έχει αρχίσει δειλά αλλά σταθερά να ευδοκιμεί και να αποφέρει κέρδη, χάρη κυρίως στις εξαγωγές σκληρών σιτηρών της Νοτίου Αφρικής. Ωστόσο, τα χαμόγελα αυτά ίσως να μη διαρκέσουν πολύ. Τη συγκεκριμένη ανάλυση παρουσίασε προς τα μέλη της η BIMCO.

Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης Baltic Exchange για τα Capesizes έχει προσελκύσει την προσοχή όλων των αναλυτών, καθώς γύρισε σε αρνητικό πρόσημο. Η πτωτική και πρωτοφανής για την εποχή αρνητική πορεία οφείλεται σε διάφορους γνωστούς και πολυσυζητημένους λόγους, μεταξύ των οποίων και η επίδραση του κορονοϊού στις αγορές. Στις 6 Μαρτίου, ο μέσος όρος εσόδων για πλοία χωρίς scrubbers ήταν ιδιαίτερα χαμηλός (και μη κερδοφόρος), αφού δεν ξεπερνούσε τα 2.542 δολάρια HΠΑ την ημέρα.

Παρά την κακή εικόνα των Capesizes, ο τομέας των ξηρών φορτίων στα πιο μικρά και μεσαία πλοία τύπου Panamax, Supramax και Handysize έχει αρχίσει να «ξεκολλάει» από τα επί σειρά μηνών μη κερδοφόρα ναύλα και αρχίζει να οδηγεί σε χαμόγελα κερδοφορίας, που απ’ ό,τι φαίνεται όμως δεν θα διαρκέσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.