Το sulphur cap, o κανονισμός του ΙΜΟ για τη χρήση αποθειωμένων ναυτιλιακών καυσίμων, με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου, εφαρμόζεται επιτυχώς, διεμήνυσε πρόσφατα ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού, Kitack Lim.
Ο Νοτιοκορεάτης επικεφαλής του ΙΜΟ εξέφρασε την ικανοποίησή για την ομαλή, σύμφωνα με τον ίδιο, μετάβαση στη νέα εποχή της ναυτιλίας, τονίζοντας ότι, κατά τις τελευταίες είκοσι ημέρες, καταγράφηκαν μόλις δέκα περιπτώσεις ανεπάρκειας συμμορφούμενων καυσίμων.
Μάλιστα, ενώ οι τιμές VLSFO και MGO αυξήθηκαν σημαντικά λίγες ημέρες πριν από την εφαρμογή του κανονισμού, τώρα πια αρχίζουν να σταθεροποιούνται, αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του ΙΜΟ.
«Πιστεύω ότι αποτελεί απόδειξη αφοσίωσης του ΙΜΟ, των μελών του, της ναυτιλιακής βιομηχανίας, της βιομηχανίας προσφοράς καυσίμων και άλλων εμπλεκόμενων μερών το γεγονός ότι μια τόσο σημαντική αλλαγή εφαρμόζεται χωρίς στρεβλώσεις τόσο για τη ναυτιλία όσο και για όσους εξαρτώνται από αυτήν», ήταν τα λόγια του Kitack Lim.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ η εφαρμογή του sulphur cap πραγματοποιείται σχετικά ομαλά (με ορισμένες εξαιρέσεις), η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι σε εγρήγορση και διαρκή αβεβαιότητα για την ασφάλεια, τη σταθερότητα, τη συμβατότητα και την επάρκεια των νέων καυσίμων.