Bulk carriers: Τα απαισιόδοξα μηνύματα από το Πεκίνο

Bulk carriers: Τα απαισιόδοξα μηνύματα από το Πεκίνο

475
Bulk carriers: Τα απαισιόδοξα μηνύματα από το Πεκίνο

Καθώς οδεύουμε ολοταχώς για το 2020, έτος-σταθμό για την παγκόσμια ναυτιλία λόγω των περιβαλλοντικών κανονισμών του ΙΜΟ, η BIMCO επιχειρεί να σκιαγραφήσει το αύριο της αγοράς ξηρού φορτίου εν μέσω σημαντικών προκλήσεων.

Πιο συγκεκριμένα, στην τελευταία έκθεσή του, ο διεθνής οργανισμός αναφέρει ότι, το 2020, κυριότερο «πονοκέφαλο» για τα Capesizes θα αποτελέσει η τάση της Κίνας να μειώνει τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος. Πολλάκις στο παρελθόν η BIMCO έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για την αντικατάσταση του iron ore με scrap metal από τα κινεζικά χαλυβουργεία, το οποίο ουσιαστικά μεταφράζεται σε μειωμένη απασχόληση για τα Capesizes.

Παράλληλα, και οι εισαγωγές σόγιας από την Κίνα εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένες το επόμενο έτος, καθώς η αφρικανική πανώλη των χοίρων έχει μειώσει αισθητά τον πληθυσμό τους στην ασιατική χώρα. Μάλιστα εκτιμήσεις αναφέρουν ότι θα χρειαστούν αρκετά χρόνια προκειμένου ο αριθμός των χοίρων στη χώρα και άρα οι εισαγωγές σόγιας που χρησιμοποιείται ως ζωοτροφή να επανέλθουν σε φυσιολογικά επίπεδα.

Στο μέτωπο της προσφοράς, ο στόλος των bulk carriers παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξεως του 4,1%, εξέλιξη που θα επιδράσει στην αγορά των dry και το 2020, όπου αναμένεται επίσης η ανάπτυξη του στόλου να υπερκεράσει την αντίστοιχη της ζήτησης για μεταφορά ξηρών φορτίων. Οι συσσωρευμένοι αυτοί αριθμοί ανάπτυξης υποδηλώνουν ότι το χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης θα συνεχίσει να αυξάνεται, ασκώντας σημαντική πίεση στους ναύλους των bulk carriers.

Φωτό: Nareeta Martin/Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.