Ο τραγικός απολογισμός του… beaching

Ο τραγικός απολογισμός του… beaching

558
Ο τραγικός απολογισμός του… beaching

Κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, 122 πλοία εστάλησαν προς ανακύκλωση, εκ των οποίων τα 73 οδηγήθηκαν στις ακτές της Νότιας Ασίας, με σκοπό τη διάλυση μέσω της, επικίνδυνης για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον, τεχνικής του «beaching», σύμφωνα με στοιχεία της ΜΚΟ «Shipbreaking Platform».

Αυτό που προκαλεί ανησυχία είναι το γεγονός ότι από τις αρχές του έτους έως σήμερα 19 εργάτες έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της εργασίας τους στις γιάρδες αυτές, καθώς οι προδιαγραφές ασφαλείας θεωρούνται μηδαμινές. Μάλιστα, τα στοιχεία της «Shipbreaking Platform» δείχνουν ότι, μόνο για το διάστημα μεταξύ Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, 11 άνθρωποι (από τους 19) έχασαν τη ζωή τους, ενώ άλλοι 20 τραυματίστηκαν σοβαρά, κατά τη διάρκεια διαλύσεων πλοίων σε εγκαταστάσεις κυρίως του Μπανγκλαντές και της Ινδίας.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ΜΚΟ, η πλειονότητα των πλοίων που εστάλησαν για scrapping σε μονάδες της Νότιας Ασίας κατά το διάστημα αυτό φέρονται να είναι κυρίως διαχείρισης εταιρειών ιαπωνικών, αμερικανικών και ελληνικών συμφερόντων.

Να σημειωθεί ότι είναι σύνηθες πριν από το beaching τα πλοία να «περνούν» από τα χέρια των scrap-dealers και να αλλάζουν σημαία στο τελευταίο τους ταξίδι, και αυτό συμβαίνει γιατί οι Βρυξέλλες έχουν διαμορφώσει ένα αυστηρότατο πλαίσιο αναφορικά με τις πρακτικές ανακύκλωσης των πλοίων με ευρωπαϊκές σημαίες. Έτσι, μεγάλη μερίδα των πλοίων που πουλήθηκε στα ναυπηγεία της Νότιας Ασίας αυτό το τρίμηνο υιοθέτησε, σύμφωνα με την «Shipbreaking Platform», σημαίες που ανήκαν στις μαύρες και γκρι λίστες και που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έφεραν κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής τους ζωής.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ