Υβριδικά επιβατηγά πλοία: οι νέες εξελίξεις

Υβριδικά επιβατηγά πλοία: οι νέες εξελίξεις

150
Υβριδικά επιβατηγά πλοία: οι νέες εξελίξεις

Η εταιρεία Norsepower έχει υπογράψει μια σύμβαση με την εταιρεία εκμετάλλευσης πορθμείων Scandlines προκειμένου να εγκαταστήσει το βοηθητικό σύστημα πρόωσης Rotor Sail Solution στο πλοίο M/V Copenhagen, ένα υβριδικό επιβατηγό πλοίο το οποίο συνδυάζει τη χρήση diesel και μπαταριών. Το σύστημα Rotor Sail αποτελεί την πρώτη εμπορικά λειτουργική τεχνολογία βοηθητικής πρόωσης στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία αξιοποιεί την αιολική ενέργεια και η αποδοτικότητα της οποίας έχει αποδειχθεί με δεδομένα.

Η διαδρομή μεταξύ Gedser (Δανία) και Rostock (Γερμανία) την οποία εκτελεί το πλοίο είναι σχεδόν κάθετη στους δυτικούς ανέμους που επικρατούν στην περιοχή, δίνοντας έτσι στη Scandlines ευνοϊκές συνθήκες για τη χρήση των Rotor Sails με στόχο τη μείωση των παραγόμενων εκπομπών. ‘Ηδη από το 2013, η Scandlines έχει επενδύσει περισσότερα από 300 εκατομμύρια ευρώ για τη ναυπήγηση αλλά και τη μετατροπή πλοίων από συμβατικά πετρελαιοκίνητα σε υβριδικά.

Η εγκατάσταση του ύψους 30 μέτρων και διαμέτρου 5 μέτρων κυλινδρικού ιστίου είναι προγραμματισμένη για το δεύτερο τρίμηνο του 2020, ενώ σύμφωνα με τον Søren Poulsgaard Jensen, CEO της Scandlines, το εν λόγω βοηθητικό σύστημα μπορεί να αποφέρει μείωση στις εκπομπές CO2 στο δρομολόγιο Rostock-Gedser κατά 4-5%.

H γερμανική ‘Ενωση για την Προστασία της Φύσης και της Βιοποικιλότητας (NABU) εξέφρασε την ικανοποίησή της για την απόφαση της Scandlines να επιτύχει περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2. Ο Malte Siegert, επικεφαλής του τομέα Περιβαλλοντικής Πολιτικής της NABU ανέφερε: “Η NABU χαιρετίζει τις προσπάθειες της Scandlines που στοχεύουν σε μια βιώσιμη ναυτιλία. Με την προσθήκη ιστίων πέραν των υβριδικών συστημάτων, η εταιρεία θέτει νέα πρότυπα όσον αφορά την ενσωμάτωση διαφορετικών τεχνικών λύσεων για τον περιορισμό των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της Συμφωνίας του Παρισίου για την κλιματική αλλαγή, απαιτείται περισσότερη εταιρική ευθύνη και από άλλες ναυτιλιακές εταιρείες.”

Φωτό: www.scandlines.com