Οι πρωταγωνιστές στη διακίνηση containers

Οι πρωταγωνιστές στη διακίνηση containers

319
Οι πρωταγωνιστές στη διακίνηση containers

Πρόσφατα ο Οίκος Drewry εξέδωσε την ετήσια έκθεσή του «Global Container Terminal Operators Annual Review and Forecast 2019», προσπαθώντας να ρίξει φως στην αγορά των διαχειριστριών εταιρειών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων.

Με μια πρώτη ματιά, αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η Cosco, το τεράστιο αυτό κινεζικό conglomerate κερδίζει διαρκώς έδαφος στην «κούρσα» με τους κορυφαίους διαχειριστές τερματικών σταθμών. Ειδικότερα, σε όρους διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η China Cosco Shipping βρέθηκε στην τρίτη θέση το 2018 ενώ την δεύτερη και πρώτη θέση αντίστοιχα κατέλαβαν η Hutchison Ports και η PSA International.

Όπως σημειώνεται στη σχετική έκθεση, μετά την εξαγορά της Orient Overseas Container Lines (OOCL), η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια που διαχειρίζεται η Cosco πέρσι άγγιξε τα 46,1 εκατ. ΤEUs ενώ οριακά πιο πάνω βρέθηκε η Hutchison Ports με διακινούμενο όγκο εμπορευματοκιβωτίων στα 46,7 εκατ. TEUs. Aπό την άλλη, η PSA International φαίνεται πως ανοίγει την ψαλίδα με τις Cosco και Hutchison καθώς το 2018 κατέγραψε αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 7,2% στα 60,3 εκατ. TEUs. Την επτάδα των κορυφαίων εταιρειών διαχείρισης τερματικών σταθμών για το 2018 συμπληρώνουν η DP World (44,2 εκατ. TEUs), η ΑPM Terminals (42,8 εκατ. TEUs), η China Merchant Ports (35,1 εκατ. TEUs) καιη Τerminal Investment Limited (26,5 εκατ. TEUs).

Tέλος ένα επίσης ενδιαφέρον στοιχείο από την έκθεση της Drewry είναι το γεγονός ότι ο οίκος αναμένει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4,4% για την παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων έως το 2023 διαμορφούμενη στα 973 εκατ. έναντι 784 εκατ. TEUs το 2018

Φωτό:  Sergio Souza/Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.