Γ. Προκοπίου: Η πρότασή μου για το «slow speed»

Γ. Προκοπίου: Η πρότασή μου για το «slow speed»

537
Γ. Προκοπίου: Η πρότασή μου για το «slow speed»

Στο πλαίσιο του συνεδρίου Slide2Open Shipping Finance 2019, το οποίο πραγματοποιείται σήμερα Πέμπτη 24 Ιανουαρίου, ο κ. Γεώργιος Προκοπίου, ιδρυτής των Sea Traders SA, Dynacom Tankers Management Ltd. και Dynagas Ltd., παραχώρησε συνέντευξη στον κ. Costas Paris της Wall Street Journal.

Ναυτιλιακή χρηματοδότηση και περιβαλλοντικοί κανονισμοί ήταν μερικά από θέματα που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Σε ερώτηση για το πως έχει αλλάξει η ναυτιλιακή χρηματοδότηση, ο κ. Προκοπίου σημείωσε ότι τα τελευταία χρόνια οι τράπεζες της Ευρώπης μειώνουν συνεχώς την έκθεσή τους στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση, καθώς αυστηροποιείται το εποπτικό πλαίσιο χρηματοδότησης που τις διέπει. Παράλληλα, τόνισε ότι οι εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης από την Ασία κερδίζουν έδαφος, κυρίως, λόγω αυξημένης ρευστότητας, ενώ φάνηκε αισιόδοξος ότι οι σχέσεις τραπεζών και ναυτιλιακών εταιρειών θα αποκατασταθούν.

Αναφερόμενος στις εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ- Κίνας ο κ. Προκοπίου αρχικά υπογράμμισε τις απρόβλεπτες και με έντονο αποτύπωμα πολλές φορές πολιτικές των ΗΠΑ, οι οποίες επιδρούν αρνητικά στο διεθνές εμπόριο, ωστόσο εκτίμησε ότι οι σχέσεις των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου αργά ή γρήγορα θα αποκατασταθούν καθώς είναι «άρρηκτα αλληλοεξαρτώμενες εμπορικά».

Σε ερώτηση του κ. Paris σχετικά με τις αυξημένες παραγγελίες LNG πλοίων από Έλληνες πλοιοκτήτες, ο κ. Προκοπίου επεσήμανε ότι τα επόμενα έτη το LNG θα αντικαταστήσει τα συμβατικά καύσιμα στο ενεργειακό μείγμα και σημείωσε ότι ήδη «βρισκόμαστε στην εποχή του φυσικού αερίου». Επιπρόσθετα, ο Έλληνας πλοιοκτήτης εκτίμησε ότι η τιμή του πετρελαίου θα κινηθεί χαμηλότερα τα επόμενα έτη, ενώ αναφερόμενος στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ, υπεραμύνθηκε για ακόμη μία φορά της άποψης του «slow speed», η οποία κατά τον ίδιο «αποτελεί μία ρεαλιστική εναλλακτική, που μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα και να μειώσει τις αέριες εκπομπές θερμοκηπίου κατά 50%».

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά