Ο ναυτιλιακός κλάδος θα βγει αλώβητος από τις διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας;

Ο ναυτιλιακός κλάδος θα βγει αλώβητος από τις διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας;

53
Ο ναυτιλιακός κλάδος θα βγει αλώβητος από τις διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας;

Ενώ οι εμπορικές εντάσεις ΗΠΑ-Κίνας κλιμακώνονται, ο BDI (Baltic Dry Index) φαίνεται να καλπάζει όσο οξύμωρο και αν φαίνεται.

Όπως σημειώνει το South China Morning Post από τον Απρίλιο, όταν και τα πρώτα σύννεφα στις εμπορικές σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας έκαναν την εμφάνισή τους, ο BDI έχει ενισχυθεί κατά σχεδόν 80%.

Ωστόσο οι ανησυχίες του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου αυξάνονται μετά τα σχέδια του Αμερικανού Προέδρου Τραμπ να επιβάλλει νέους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών αγαθών αξίας $200 δις τα οποία αποκάλυψε το Bloomberg την προηγούμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με στοιχεία του αμερικανικού Bureau of Transportation Statistics, το 2016 μεταφέρθηκαν, διά θαλάσσης, εμπορεύματα αξίας $2,19 τρις προς τις ΗΠΑ. Παράλληλα υπενθυμίζεται ότι η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο εμπορικό εταίρο των ΗΠΑ και είναι χαρακτηριστικό ότι ο ασιατικός γίγαντας απέστειλε το 2017 προϊόντα αξίας $505 δις προς τις ΗΠΑ.

Αναλυτές και εμπειρογνώμονες τονίζουν ότι ο ευρύτερος ναυτιλιακός κλάδος έχει κάθε λόγο να ευελπιστεί ότι θα ανταπεξέλθει στις εμπορικές κυρώσεις ΗΠΑ-Κίνας. Όπως αναφέρει το South China Morning Post οι εμπορευματικές ροές μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων θα συνεχιστούν κανονικά με τους καταναλωτές να επωμίζονται τις υψηλότερες τιμές των προϊόντων. Παράλληλα αρκετοί αγοραστές στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τους δασμούς θα αναζητήσουν νέες εμπορικές διαδρομές ενισχύοντας κατά αυτόν τον τρόπο το διά θαλάσσης εμπόριο.

Υψηλόβαθμα στελέχη της Maersk σημειώνουν παράλληλα ότι οι επιπτώσεις των κυρώσεων στο διεθνές εμπόριο δεν είναι σαφείς και ότι εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο οι αυξήσεις στα προϊόντα απορροφηθούν από το καταναλωτικό κοινό.

Από την πλευρά της η Cosco ανέφερε την Τετάρτη 29 Αυγούστου ότι ο εμπορικός προστατευτισμός που προωθεί ο Πρόεδρος Τραμπ θα μπορούσε να ανακόψει την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη μέχρι ενός ορίου.

Μένει λοιπόν να δούμε αν όντως ο ναυτιλιακός κλάδος βγει αλώβητος από τις πολιτικές Τραμπ όπως πολλοί ναυτιλιακοί οίκοι θέλουν να πιστεύουν.