Ο ολλανδικός ναυτιλιακός κλάδος παραδομένος στα χέρια της ξηρασίας

Ο ολλανδικός ναυτιλιακός κλάδος παραδομένος στα χέρια της ξηρασίας

114
Ο ολλανδικός ναυτιλιακός κλάδος παραδομένος στα χέρια της ξηρασίας

Η μεγαλύτερη σε διάρκεια ξηρασία εδώ και δεκαετίες που ταλανίζει την Ολλανδία επιδρά αρνητικά στις εμπορικές ροές καθώς απειλεί την προμήθεια μεγάλου μέρους χύδην φορτίων-από λυκίσκο για την παραγωγή μπύρας μέχρι τσιμέντο για τον κατασκευαστικό κλάδο.

Συγκεκριμένα η Ολλανδία κατά το φετινό καλοκαίρι καλείται να αντιμετωπίσει την μεγαλύτερη ξηρασία στην χώρα από το 1976, καθώς εδώ και δύο μήνες οι βροχοπτώσεις είναι μηδενικές κάτι το οποίο εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και τον Αύγουστο.

Παράλληλα ένα θερμό κύμα αναμένεται να αυξήσει την θερμοκρασία στην περιοχή ακόμα και πάνω από τους 35 βαθμούς Κελσίου στο τέλος της εβδομάδας με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία της Ολλανδίας να προειδοποιεί για ακραία καιρικά φαινόμενα την Τρίτη 31 Ιουλίου, παροτρύνοντας τους πολίτες να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.

Από την άλλη, η στάθμη του νερού στα κυριότερα ολλανδικά ποτάμια όπως σε αυτό του Ρήνου, η οποία εξαρτάται από τις βροχοπτώσεις και τις χιονοπτώσεις, έχει υποχωρήσει αρκετά με αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται η μεταφορά φορτίων.

Όπως επισήμανε ο Joost Sitskoorn της Evofenedex, Ενωσης των ολλανδικών εταιρειών logistics, τα πλοία είναι σε θέση να φορτώσουν μόνο το ήμισυ ή το 1/3 των φορτίων που μεταφέρουν υπό κανονικές συνθήκες. Επιπρόσθετα προειδοποίησε ότι εάν η ξηρασία συνεχιστεί, τότε η προσφορά πλοίων δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει στην ζήτηση για μεταφορές φορτίων.

Επισημαίνεται ότι περίπου το 1/3 των αγαθών στην Ολλανδία μεταφέρονται μέσω των ολλανδικών υδάτων και είναι ενδεικτικό ότι το προηγούμενο έτος 365,7 δις κιλά εμπορευμάτων μεταφέρθηκαν από και προς χώρες της Ευρώπης με τα περισσότερα να αφορούν ξηρά φορτία όπως σιδηρομετάλλευμα, χαλίκι και τσιμέντο.

Όπως σημείωσε ο Van Baaren, Διευθυντής του Ομίλου Van Nieuwpoor, εταιρείας προμήθειας κατασκευαστικών υλικών, τα κόστη μεταφοράς έχουν ήδη αυξηθεί κατά 30% το τελευταίο διάστημα λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων.

Τέλος σημειώνεται ότι την Τρίτη 24 Ιουλίου, στο Άμστερνταμ οι τοπικές αρχές αναγκάστηκαν να κλείσουν δύο σημαντικές υδάτινες διαδρομές μέσω των καναλιών του καθώς δεν ήταν εφικτό να ψυχθούν οι σιδερένιες γέφυρες ώστε να διαπεράσουν τα πλοία.