Νέες εγκρίσεις τύπου του DNV GL για καλώδια αλουμινίου και τις συνδέσεις...

Νέες εγκρίσεις τύπου του DNV GL για καλώδια αλουμινίου και τις συνδέσεις τους

131
Νέες εγκρίσεις τύπου του DNV GL για καλώδια αλουμινίου και τις συνδέσεις τους

Καθώς η ανταγωνιστική και οικονομική πίεση στη ναυτιλιακή και στην υπεράκτια βιομηχανία συνεχίζει να αυξάνεται, οι ιδιοκτήτες, οι φορείς εκμετάλλευσης και τα ναυπηγεία αναζητούν οποιαδήποτε μορφή αποδοτικότητας. Για να υποστηρίξει τους πελάτες του, ο DNV GL έχει αναπτύξει το πρώτο σχέδιο έγκρισης τύπου για τη χρήση αλουμινένιων καλωδίων και συνδέσεων επί των πλοίων.

Οι νέες εγκρίσεις τύπου του DNV GL για τα καλώδια αλουμινίου και τις συνδέσεις τους, επιτρέπουν την αντικατάσταση του ακριβού χαλκού με αλουμίνιο. Η εξοικονόμηση κόστους μπορεί να είναι σημαντική – με την τιμή του αλουμινίου το 2018, να είναι περίπου στο ένα τρίτο της τιμής του χαλκού.

«Παραδοσιακά, τα καλώδια για θαλάσσια χρήση κατασκευάζονται από χαλκό», εξηγεί ο Ivar Bull, του DNV GL – Maritime. «Ο χαλκός είναι φυσικά ένας ιδανικός αγωγός ηλεκτρισμού, όμως η τιμή του χαλκού αυξάνεται έντονα τις τελευταίες δεκαετίες – αυξάνοντας έτσι τις πιέσεις που δέχεται η ναυτιλιακή βιομηχανία όσον αφορά το κόστος. Ταυτόχρονα, η ηλεκτρική πρόωση γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη στη ναυτιλία, γεγονός που θα αυξήσει τη ζήτηση και τη σημασία της εύρεσης πιο οικονομικών τύπων καλωδίων».

Olympic ArtemisΗ χαμηλότερη αγωγιμότητα του αλουμινίου σημαίνει ότι απαιτείται παχύτερο καλώδιο, αλλά αυτό αντισταθμίζεται από το συνολικά χαμηλότερο βάρος του. Για παράδειγμα, ένα τυπικό πλοίο υποστήριξης offshore κατασκευών μπορεί να έχει εγκατεστημένους 60 τόνους καλωδίων χαλκού. Αν αυτά αντικατασταθούν από καλώδια αλουμινίου, το βάρος θα μειωθεί στους 30 τόνους, ενώ η συνολική εκτιμώμενη εξοικονόμηση κόστους από τη μετάβαση σε αλουμίνιο από χαλκό είναι 50%. Τα ελαφρύτερα καλώδια σημαίνουν επίσης ευκολότερη εγκατάσταση για τα ναυπηγεία και χαμηλότερο κόστος μεταφοράς υλικού. Τέλος, ένα πλοίο με καλώδια αλουμινίου αντί για καλώδια χαλκού, είναι ελαφρύτερο και πιο αποδοτικό από πλευράς καυσίμων – με αποτέλεσμα χαμηλότερα λειτουργικά κόστη.

Φωτό: dnvgl.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.