Αποστολή στο Αμβούργο: Ποια θέματα απασχολούν σήμερα τη ναυτιλία

Αποστολή στο Αμβούργο: Ποια θέματα απασχολούν σήμερα τη ναυτιλία

209
Αποστολή στο Αμβούργο: Ποια θέματα απασχολούν σήμερα τη ναυτιλία

Του Γιάννη Θεοδωρόπουλου

Η καρδιά της Βόρειας Ευρώπης χτυπά κάθε δύο χρόνια στο Αμβούργο. Με αυτό το γνώμονα πραγματοποιήθηκε και φέτος η συνάντηση με εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου.

Επί τάπητος τέθηκαν ζητήματα που αφορούν τις σύγχρονες προκλήσεις της ναυτιλίας όπως η ψηφιοποίηση, οι φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες πρόωσης και οι στρατηγικές ανάπτυξης στην αγορά.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο δρ. Martin Stopford περιέγραψε εν συντομία την «κατάσταση» που επικρατεί στην ναυτιλιακή βιομηχανία. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι τα ναυπηγεία αντιμετωπίζουν αυξημένη πίεση τα τελευταία δύο χρόνια και τόνισε ότι σε αντίθεση με τις γενικές τάσεις στην ευρύτερη αγορά της ποντοπόρου ναυτιλίας οι παραγγελίες κρουαζιερόπλοιων έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από το 2015 έως το 2017. Σύμφωνα με τον κορυφαίο αναλυτή οι Ευρωπαίοι κυρίως επωφελήθηκαν από την άνθηση αυτή κατακτώντας ένα μερίδιο της αγοράς κοντά στο 34% γεγονός που η ναυτιλιακή βιομηχανία είχε δεκαετίες να βιώσει.

Aπό την πλευρά του ο COO της Hapag-Lloyd, Αntony Firmin, ανέδειξε την ανάγκη ύπαρξης μέτρων προστασίας ως προς το cyber security απέναντι στις κυβερνοεπιθέσεις, οι οποίες στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία απαριθμούν πολλές χιλιάδες κάθε εβδομάδα. Αναφερόμενος στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ο κ.Firmin δήλωσε ότι αυστηροί περιβαλλοντικοί κανονισμοί ασκούν μία επιπλέον πίεση στην βιομηχανία ενώ παράλληλα ανέφερε ότι η Hapag-Lloyd υποστηρίζει αλλά και χαιρετίζει κάθε πρωτοβουλία για ένα καθαρότερο περιβάλλον.

Ο κ. Knut Ørbeck-Nilssen φάνηκε πεπεισμένος ότι η ψηφιοποίηση θα αλλάξει για πάντα το τοπίο στην ναυτιλία και θα ανοίξει το δρόμο για νέα επιχειρησιακά μοντέλα. Ο CEO της DNV GL έδωσε μεγάλη έμφαση σε θέματα που αφορούν την παρακολούθηση του πλοίου αλλά και την κατάσταση του φορτίου. Για τον κ. Nilssen η τεχνολογία θα καταστήσει την εφοδιαστική αλυσίδα πολύ πιο αποδοτική και ευπροσάρμοστη.

Ο Wayne Jones της ΜAN Diesel & Turbo SE στάθηκε στην μείωση της πολυπλοκότητας και στην ενίσχυση της διαφάνειας ως τα κυριότερα οφέλη της ψηφιοποίησης . Ο κ. Jones έδωσε παράλληλα μεγάλη έμφαση στην προστασία και την ασφάλεια των δεδομένων. Από την άλλη πλευρά, χαρακτήρισε την απόφαση του IMO για την μείωση των εκπομπών ρύπων ως μια μεγάλη επιτυχία ενώ παραδέχτηκε ότι η πρωτοβουλία αυτή είναι αρκετά φιλόδοξη και τόνισε ότι σύσσωμη η ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να υποστηρίξει την απόφαση αυτή.

Επισημαίνεται ότι το παρόν έδωσαν εξέχουσες προσωπικότητες της ναυτιλίας όπως ο Bernd Aufderheide, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Hamburg Messe and Congress GmbH,  ο διεθνούς φήμης ναυτιλιακός αναλυτής Martin Stopford, η Kjersti Kleven, συνιδιοκτήτρια και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της νορβηγικής ναυπηγικής εταιρείας Kleven Maritime AS και πρόεδρος της SEA Europe, της Ένωσης Ναυπηγείων και Εταιρειών Κατασκευής Ναυτιλιακών Εξοπλισμών, ο Αntony Firmin, COO της Hapag-Lloyd, ο Wayne Jones, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της ΜAN Diesel & Turbo SE και τέλος ο Knut Ørbeck-Nilssen, Πρόεδρος της International Association of Classification Societies (IACS) και Διευθύνων Σύμβουλος της DNV GL.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.