Νέο σχέδιο ανάπτυξης των θαλάσσιων λιμένων της Νότιας Κορέας

Νέο σχέδιο ανάπτυξης των θαλάσσιων λιμένων της Νότιας Κορέας

45
Νέο σχέδιο ανάπτυξης των θαλάσσιων λιμένων της Νότιας Κορέας

Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας στοχεύει μέχρι το 2030 στη περαιτέρω ενίσχυση της λιμενικής της βιομηχανίας μέσω της δημιουργίας μιας, όπως αποκαλείται, «ενδοχώρας θαλάσσιων λιμένων» (seaport hinterland), συνολικής έκτασης 30 εκατ. τ.μ., στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου για την ανάπτυξη της βιομηχανικής υποδομής της χώρας, καθώς και των υποδομών logistics που διαθέτει.

Εκπρόσωπος της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας ανέφερε ότι στόχος αποτελεί η δημιουργία «ενδοχώρας» σε οκτώ θαλάσσιους λιμένες της χώρας, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται 10 εκατ. τόνους φορτίου σε ετήσια βάση. Πρόκειται για τα λιμάνια του Busan, της Incheon, της Gwangyang, του Pyeongtaek-Dangjin, της Ulsan, της Pohang, της Mokpo και της Masan.

Τα λιμάνια αυτά έχουν επίσης τη δυνατότητα να εξυπηρετούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεγάλης χωρητικότητας και διαθέτουν σύγχρονο εξοπλισμό και εγκαταστάσεις για την φορτοεκφόρτωση, την αποθήκευση και τη μεταφορά φορτίων.

Οι επενδύσεις που θα χρειαστούν για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου από τη νοτιοκορεάτικη κυβέρνηση εκτιμάται ότι θα αγγίξουν το $1,1 δις. Μέσα από τις επενδύσεις αυτές αναμένεται ότι θα δημιουργηθούν 87.000 νέες θέσεις εργασίας, αποφέροντας συγχρόνως έσοδα ύψους $9,2 δις στην χώρα από την αυξημένη παραγωγικότητα των λιμένων της.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορίου της χώρας, κατά τη διάρκεια του 2017 η εξαγωγική δραστηριότητα της Νότιας Κορέας κατέγραψε ρεκόρ, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 60 ετών. Αύξηση σημειώθηκε κυρίως στις εξαγωγές ημιαγωγών, μηχανολογικού εξοπλισμού και πετροχημικών από τη Νότια Κορέα.

Τον περασμένο Δεκέμβριο από το λιμάνι του Busan διακινήθηκαν για πρώτη φορά 20 εκατ. TEUs, καθιστώντας το λιμάνι ως το πέμπτο μεγαλύτερο στον κόσμο.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JEON HEON-KYUN

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.